کد خبر:16484
پ
DAA9D8B2D8A7D8B2DB8C203_1

دوره آموزشی اسطوره‌شناسی سنجشی برگزار می‌شود

دورۀ آموزشی اسطوره‌شناسی سنجشی (تطبیقی) با تدریس میرجلال‌الدین کزازی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- دورۀ برخط اسطوره‌شناسی سنجشی (تطبیقی) با میرجلال‌الدین کزازی توسط آکادمی علم برگزار می‌شود.

این‌دوره آموزشی در پنج‌جلسه به‌صورت زنده به همانندی‌ها و ناسازی‌ها در اسطوره‌های ایرانی با دیگر سامانه‌های اسطوره‌ای اختصاص دارد. پیوندها و همانندی‌های اسطوره‌ای، البرز، المپ و طور، ورجمکرد توفان نوح، دوزخ و بهشت، اسفندیار و آشیل از موضوعاتی هستند که در این دوره به آنها پرداخته می‌شود.

میرجلال‌الدین کزازی استاد دانشگاه، شاعر، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی است. او از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب ایران در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۴ و از اعضای هیئت امنای بنیاد فردوسی است. کزازی به بهره‌گیری از واژه‌های پارسی سره در نوشته‌ها و گفتار خود شناخته می‌شود. ترجمه او از انه‌اید ویرژیل به فارسی، برنده جایزه کتاب سال ۱۳۷۹ شد. همچنین تألیف او با نامِ نامه باستان برپایه شاهنامه که تاکنون ۲۰ جلد آن به چاپ رسیده‌، رتبه نخستین پژوهش‌های بنیادین جشنواره بین‌المللی خوارزمی را به‌دست آورد.

این دوره برخط از فردا سه‌شنبه ۱۱ خردادlhi ساعت ۲۰ در آکادمی بین‌المللی علم آغاز شده و تا پنج‌هفته ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای نام‌نویسی و شرکت در این‌دوره می‌توانند به تارنمای آکادمی بین‌المللی علم به‌نشانی elm.ac مراجعه کنند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612