کد خبر:2856
پ
khatabe

خطابهٔ ارسطو نقد و بررسی می‌شود

خطابۀ ارسطو شامل سه کتاب است که جزو نوشته‌های باطنی ارسطو به شمار می‌رود که روی سخن آن‌ها تنها با دانشجویان است

میراث مکتوب – خطابۀ ارسطو شامل سه کتاب است که جزو نوشته‌های باطنی ارسطو به شمار می‌رود که روی سخن آن‌‌ها تنها با دانشجویان است، و بی‌گمان تفسیر درس‌‌هایی است که ارسطو در این باب داده است.

خطابه‌ ارسطو می‌خواهد وسایل فنی حاصل از همه‌ انواع خطابی را به دست دهد، وسایلی که مناسب خواست‌های روانی و اخلاقی و فکری همه‌ی شنوندگان است. ارسطو هنر نیک سخن گفتن را بیان می‌کند و فن خطابه را به سه نوع اساسی تقسیم می‌کند: قضایی، اقناعی و برهانی.ارسطو در کتاب سوم، راه را به روی «فن شعر» می‌گشاید و از عرضه‌ گفتار، صدا و حرکات خطیب سخن می‌گوید.

خطابه‌ ارسطو با ترجمه‌ اسماعیل سعادت، به تازگی از سوی نشر هرمس منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب خطابۀ ارسطو اختصاص دارد که با حضور اسماعیل سعادت، حسین معصومی‌ همدانی، محمدجواد فریدزاده، محمود فتوحی و نسرین فقیه‌ملک‌ مرزبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612