کد خبر:2571
پ
DrBaqeri-m

جوانان ما باید بدانند که بر خاکی قدم می‌گذارند که جلوه‌های علمی، فرهنگی و هنری در آن بی‌شمار بوده است

میراث علمی، مجله ای است که در صدد احیای میراث علمی ایرانیان در دوران اسلامی است و مخاطبان این مجله از دانش آموزان تا بالاترین درجات علمی هستند.

میراث مکتوب- به گزارش روابط عمومی میراث مکتوب، نخستین شمارۀ سومین مجلۀ میراث مکتوب با عنوان میراث علمی اسلام و ایران»، روز دوشنبه ۲۵ دیماه ۱۳۹۱، طی مراسمی با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه تاریخ علم و متون کهن، رونمایی شد.
نخست دکتر اکبر ایرانی- مدیر عامل مؤسسه- در ارتباط با مسیری که برای گرفتن مجوز این نشریه پیموده بود با سایرین گفت و گو کرد. سپس دکتر محمد باقری، سردبیر نشریه، دقایقی سخن گفتند. دکتر باقری پس از ابراز خوشحالی برای به ثمر رسیدن کاری که مدت ها در پی انجام آن بود، افزود: «کمتر از یک سال پیش آقای ایرانی به من گفت که می توانیم امتیاز مجلۀ تاریخ علمی را بگیریم. من پیشنهاد کردم که این مجله نباید صرفاً برای افاضل باشد بلکه باید برای بیشتر افراد کارایی داشته و قابل استفاده باشد. جوانان ما باید بدانند که بر خاکی قدم می گذارند که جلوه های علمی، فرهنگی، و هنری در آن بی شمار بوده است.»
دکتر باقری با ذکر این مطلب که متأسفانه اطلاعات غلط در کتب درسی وجود دارد، گفت: «می‌دانستیم که درآوردن نشریه ای برای طیف وسیع‌تر کار دشوارتری است و درآوردن نخستین شمارۀ یک مجله بسیار سخت‌تر هم هست. اما کوشیدیم تا بدانجا که ممکن است در راه حذف خطاها قدم برداریم.»
سردبیر نشریۀ میراث علمی از وجود مخاطبان و همکاران خارجی در این مجله خبر داد و افزود: «تابه حال در دنیا مجلۀ تاریخ علم اختصاصی که مخاطب جهانی داشته باشد وجود نداشته و ما به خاطر زمینۀ تاریخی که در ایران داریم می توانستیم این کار را انجام دهیم و دادیم. ترویج علم هم به قدر تاریخ علم اهمیت دارد. میراث علمی، مجله ای است که در صدد احیای میراث علمی ایرانیان در دوران اسلامی است و مخاطبان این مجله از دانش آموزان تا بالاترین درجات علمی هستند.»
پس از اتمام سخنان دکتر باقری، آقایان دکتر علی‌اشرف صادقی، محمدحسین ساکت و دیگران از زحمات دکتر ایرانی بابت راه اندازی این مجله علمی، تشکر کردند و او را مشوق علم در دنیایی ضد علم دانستند و همچنین از زحمات همکاران این نشریه به ویژه یونس مهدوی- مدیر داخلی نشریه- قدردانی کردند.

گزارش تصویری رونمایی از نخستین شمارۀ نشریه میراث علمی

گزارشگر: سهیلا یوسفی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612