کد خبر:1740
پ
sotode-m

جشن یکصدمین سالگرد تولد منوچهر ستوده

جشن یکصدمین سالگرد تولد منوچهر ستوده ایرانشناس و جغرافیدان پیشکسوت و چهره ماندگار کشور ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۲ در مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود

میراث مکتوب – جشن یکصدمین سالگرد تولد منوچهر ستوده ایرانشناس و جغرافیدان پیشکسوت و چهره ماندگار کشور ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۲ در مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.
در این مراسم از کتاب «سرو کهنسال» که مجموعه مقالات استاد منوچهر ستوده است، همین روزها از سوی انتشارات بلور و به مناسبت صدمین سالگرد وی منتشر شود.
همچنین به مناسبت این روز، تارنمای اینترنتی استاد ستوده به نشانی www.Drsotoudeh.com افتتاح می‌شود. عناوین تمام کتابها و مقالات وی، شناسنامه کتاب‌ها و زندگینامه استاد از جمله اطلاعاتی است که در این سایت در دسترس همگان است.
منوچهر ستوده پس از صد سال تلاش هنوز دست از تلاش و کار نکشیده است و هنوز مشغول به تحقیق و جستجو و نوشتن است. او از ابتدای تاسیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی همکاری خود را با آن مرکز آغاز و تاکنون ادامه داده است. اهدای کتابخانه شخصی استاد به مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی از نتایج این همکاری بوده است.
تاکنون ۶۲ جلد کتاب و ۲۸۶ مقاله از جمله ۱۰ جلد کتاب «از آستارا تا استارآباد» که توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شده از استاد ستوده به یادگار مانده است. اخیراً نیز سالشمار سرگذشت وی و فهرستی از آثارش نیز به کوشش عنایت‌الله مجیدی در جلد پانزدهم پژوهش‌های ایرانشناسی (نامواره دکتر محمود افشار) منتشر شد که معرف تألیفات، تصحیحات و مقالات اوست.
پانزدهمین و شانزدهمین مجموعه «پژوهش‌های ایرانشناسی» به مناسبت کوشش‌های علمی دکتر منوچهر ستوده به نام وی، «ستوده نامه» نام گرفته است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612