کد خبر:13517
پ
n00281617-t2_0

بزرگداشت حافظ در دانشگاه شهید بهشتی

مراسم گرامیداشت خواجه حافظ شیرازی در دانشکدۀ ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود

میراث مکتوب- مراسم گرامیداشت خواجه حافظ شیرازی پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن مولوی دانشکدۀ ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این همایش به همت انجمن دوستداران حافظ- تهران و با مشارکت و همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی و کمیسیون ملی یونسکو-ایران برگزار می‌شود.

عبدالمهدی مستکین، مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران و مدیر انجمن دوستداران حافظ- تهران در این باره گفت: این مراسم با سخنرانی استادان بنام در حوزه‌ حافظ‌پژوهی و چهره‌های نام‌آشنای فرهنگ و ادب ایران زمین، مهدی ماحوزی، میرجلال‌الدین کزازی، اصغر دادبه و با حضور سعدالله نصیری‌قیداری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از استادان برجسته دانشگاه‌های کشور و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی ‌برگزار خواهد شد.

مدیر انجمن دوستداران حافظ تصریح کرد: مهم‌ترین هدف انجمن، ترویج اندیشه‌ها و سویه‌های کاربردی دستاوردهای فرهنگی و حکمی مشاهیر بزرگ ایران زمین است، تا با این رویکرد خانواده‌ها، نسل جوان و دانشگاهیان با عناصر هویت‌ساز ملی و میهنی، بیش از پیش آشنا شوند و در برابر شیب شتابناک تحولات دنیای هویت‌ستیز و پریشان عصر حاضر، با تامل و تدبر در آموزه‌های مشاهیر ملی خویش، ریسمان پایدار فرهنگ و ادب ایرانی را پاس بدارند.

در ادامه مستکین ابراز امیدواری کرد که با دامن‌گستر شدن جایگاه و اهمیت روزافزون مشاهیر بزرگ ایران‌زمین، خانوادهای ایرانی بیش از پیش با این گنجینه‌های فرهنگ‌ساز و هویت‌بخش انس بگیرند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612