کد خبر:2958
پ
pajohesh-m

برگ‌های زرینی در تاریخ علم

برگ های زرینی در تاریخ علم (نیم نگاهی بر کتاب پژوهش هایى در تاریخ علم: (مقالاتى در باره ریاضیات، نجوم، مکانیک و پزشکى) عنوان نقدی است که علی اوجبی بر کتاب پژوهش هایی در تاریخ علم نوشته دکتر جعفر آقایانی چاوشی نوشته است.

میراث مکتوب – برگ‌های زرینی در تاریخ علم (نیم نگاهى به کتاب پژوهش‌هایى در تاریخ علم: (مقالاتى در باره ریاضیات، نجوم، مکانیک و پزشکى) عنوان نقدی است که علی اوجبی بر کتاب پژوهش‌هایی در تاریخ علم تألیف دکتر جعفر آقایانی چاوشی نوشته است.
در مقدمه این مقاله آمده است: اثر حاضر در واقع مجلد چهارم و آخرین جلد یک مجموعه چهار جلدی در حوزۀ تاریخ علم (شاخه های ریاضیات، نجوم، مکانیک و پزشکی) است. این مجموعه مقالات از سوی محققان داخلی و خارجی و به کوشش جناب آقای دکتر آقایانی چاوشی فراهم آمده است. با این تلاش برگ دیگری از تاریخ باشکوه دانش ایران اسلامی در برابر دیدگان مشتاقان گشوده است و باعث شد بیش از پیش بر ایرانی بودن خود ببالیم و فخر بورزیم. از این رو بر ایشان باید دست مریزاد گفت و تلاششان را ستود.
این مقاله در شماره ۵۸-۵۹ کتاب ماه علوم و فنون به چاپ رسیده است.

یادآور می شود کتاب پژوهش هایى در تاریخ علم: (مقالاتى در باره ریاضیات، نجوم، مکانیک و پزشکى) از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.

برای خواندن متن کامل این مقاله بر روی فایل زیر کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612