کد خبر:4599
پ
jalase-m-

برپایی کارگاه نسخه‌شناسی در سال ۹۳

مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب از برگزاری کارگاه نسخه‌شناسی با حضور فرانسیس ریشار در سال ۹۳ خبر داد

میراث مکتوب – دکتر اکبر ایرانی، مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب در نشست هم‌اندیشیی که روز دوشنبه ۱۶ دی ماه به مناسبت حضور فرانسیس ریشار، نسخه‌شناس فرانسوی در مرکز پژوهشی میراث مکتوب برپا شده بود، خبر از برگزاری کارگاه نسخه‌شناسی در سال آینده داد و گفت: چند سال پیش ما در این مرکز کارگاه نسخه شناسی داشتیم که در چندین جلسه با حضور استاد عبدالله انوار برگزار شد.
وی افزود: کارگاه دیگری را هم با حضور دکتر علی اشرف صادقی دربارۀ مباحث زبان‌شناسی و ارتباط آن با تصحیح متون برگزار کردیم. دکتر علی رواقی نیز در چندین کارگاه بررسی مباحث سبک شناسی در تصحیح متون را به عهده داشت.
مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب تصریح کرد: مرکز ما همواره در راه پیشرفت دانش پیرامون نسخ کهن و حفظ میراث مکتوب، پیشرو است. به عنوان مثال کتاب نسخه‌شناخت علی صفری آق‌قلعه که در سال ۱۳۹۱ در انتشارات میراث مکتوب به چاپ رسیده است، یکی از گام هایی بوده که در این راستا برداشته‌ایم. بسیار امیدواریم در آینده متخصصانی در این زمینه داشته باشیم.
مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب همچنین گفت: قرار است سال آینده در مرکز پژوهشی میراث مکتوب کارگاه نسخه‌شناسی برگزار کنیم و از استاد فرانسیس ریشار قول گرفته‌ایم که برای سال آینده جهت حضور در این کارگاه برنامه‌ریزی کنند. طرح درس و سر فصل‌ها را هم اعلام خواهیم کرد تا بحث جدی نسخه‌شناسی رونق بیشتری بگیرد.

…………………………………………………

اخبار مرتبط

جلسه هم اندیشی با حضور پروفسور فرانسیس ریشار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612