کد خبر:7072
پ
rostamoltavarikh

بررسی هویت واقعی مؤلف رستم‌التواریخ

نشست «هویت واقعی مؤلف رستم‌التواریخ» با حضور جلیل نوذری و جمشید کیان‌فر در پژوهشکدۀ تاریخ اسلام برگزار می شود.

میراث مکتوب – نشست «هویت واقعی مؤلف رستم‌التواریخ» با حضور جلیل نوذری و جمشید کیان‌فر در پژوهشکدۀ تاریخ اسلام برگزار می شود.

رستم‌التواریخ اثری از محمدهاشم آصف از مورخین دورۀ زندیه و اوایل قاجار است که تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در دوره سلطنت شاه حسین صفوی و استیلای افاغنه و افشاریه و زندیه تا آغاز دورۀ قاجار را روایت می‌کند. کتاب رستم‌التواریخ در سال ۱۳۴۸ به تصحیح محمد مشیری توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده و دومین بار در سال ۱۳۸۱ توسط عزیزالله علیزاده تصحیح و در انتشارات فردوس در تهران منتشر شده است.

نویسندۀ کتاب با دو لقب «رستم الحکما» که پدرش به او داده و «صمصام الدوله» که از فتحعلی شاه قاجار دریافت داشته، خود را معرفی کرده است. به گفتۀ مؤلف وی هنگام مرگ کریم خان زند، چهارده ساله بوده است.

​این نشست توسط گروه روش‌شناسی و تاریخ‌نگاری پژوهشکدۀ تاریخ اسلام روز سه‌شنبه (6 مرداد) از ساعت 17 الی 19 در پژوهشکده تاریخ اسلام واقع در خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، خیابان رستگاران، کوچه شهروز شرقی، پلاک 9 برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612