کد خبر:5558
پ
rashed-2

بررسی جایگاه شناسانه حافظ و مولوی در ارتباط با محیط اجتماعی

این بررسی بر پایۀ بن‌مایه‌های فکری و مضمون‌های کاربردی هریک از دو شاعر در ارتباط با زمینه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد

ميراث مكتوب – این بررسی بر پایۀ بن‌مایه‌های فکری و مضمون‌های کاربردی هریک از دو شاعر در ارتباط با زمینه‌های اجتماعی، موقعیت علمی و ادبی و تلقی خاص رسمی و دینی از نحوۀ تفکر و شیوه های رفتاری آنان صورت می گیرد و با تحلیل اندیشه های مشترک به اثرگذاری فکری حاصل از تجربه های آنان اشاره می شود؛ در پایان با با تأمل در ساختار برخی اشعار، نکاتی از وجوه تقابل و تفاوت که در احساس انگیزی و شکوه شعری آنان اهمیت دارد نموده خواهد شد.

نتیجۀ این بررسی و تحلیل اندیشه‌ها، مشخص‌کنندۀ جاذبه‌های بیانی در اثرگذاری مضمون‌ها و جلوه دادن جایگاه واقعی هریک از دو قلۀ رفیع در پهنۀ ادب فارسی است.

متن كامل اين مقاله نوشته دكتر محمدرضا راشد محصل را كه در ارج نامه استاد محمدعلی موحد منتشر شده است بر روی گزينه دريافت فايل مطالعه كنيد.

يادآور مي شود مجموعه مقالات با قافلۀ شوق (ارج نامۀ استاد محمدعلی موحد) به اهتمام محمد طاهري خسروشاهی از سوی انتشارات ستوده به چاپ رسيده است.

اخبار مرتبط
…………………………………………………

نمونه ای نادر از سنجش زمان در کتاب هفتم دینکرد

حافظانه های شهریار

افول شمس تبریزی

یک قصیده تازه از عنصری

سکوت سعدی

فرزانه حقیقت جو

چون مه پی آفتاب رفتم…

یادداشتی درباره ارج نامه دکتر محمدعلی موحد

بُرده و قضیب پیغمبر اکرم (ص)

مقامات ابوعلی قومسانی


دريافت فايل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612