کد خبر:20921
پ
206.AndishehayeFalsafiVaKalamiKhajehNasirAlDinToosi2028129_0-2

«اندیشه‌های فلسفی و کلامی خواجه نصیرالدّین طوسی» به چاپ دوم رسید

کتاب «اندیشه‌های فلسفی و کلامی خواجه نصیرالدّین طوسی» به چاپ دوم رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، چاپ دوم کتاب «اندیشههای فلسفی و کلامی خواجه نصیرالدّین طوسی» به کوشش و ترجمۀ غلامرضا جمشيدنژاد به تازگی توسط مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.

غلامرضا جمشيدنژاد در واقع کتاب «الخواجه نصيرالدّين الطوسي و آراؤه الفلسفية و الكلامية» را که توسط هانى نعمان فرحات در سال 1986 میلادی تالیف شده، از زبان عربى به فارسى ترجمه كرده و کتاب را به همراه مقدمه‌ای از خود به عنوان مترجم کتاب و مقدمه نويسنده و متن اصلى (شامل 4 بخش و يك خاتمه و در مجموع 13 فصل) برای مخاطبان آماده کرده است.

پیش از این چاپ اول کتاب در اسفندماه 1389 ویژۀ همایش بین‌المللی میراث علمی و فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی توسط مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده بود و حال چاپ دوم کتاب به مانند گذشته نیز در 428 صفحه و در قطع وزیری برای علاقه‌مندان ارائه شده است.

نویسندۀ کتاب در معرفی خواجه نصیرالدین طوسی می‌گوید: نصیرالدّین طوسی تنها یک پژوهشگر علمی و فلک­شناس ریاضیدان نبوده است، بلکه او فیلسوفی بوده که یک دستگاه فلسفی کمال­پذیر، از هر دو جنبۀ علمی و نظری، داشته است. وضعیّت وی همچون وضعیّت فیلسوفان اسلام، از قبیل: کِندی و فارابی و ابن سینا و دیگران است.

در این کتاب همچنین آماده است: فلسفۀ اسلامی پس از ابوحامد غَزالی درگیرِ دو جریان گردید: جریانی که همگامی با غزالی می­کند و با فلسفه­گراییِ پنهانی به چیره­سازی شریعت می­پردازد. پرچمدار این جریان همان فخررازی است. جریان دیگر، جریانی است که آشکارا دین­پژوهی می­کند و به راستی به فلسفه­گرایی می­پردازد، و شاخص­ترین پردازندگانِ بدان، همان نصیرالدّین طوسی است. و این موضوع در حقیقت، خود نشان می­دهد که پیکار میان فیلسوفان و متکلّمان با پیدایش مؤلّف تهافت الفلاسفه پایان نپذیرفته است.

علاقه مندان برای تهیۀ کتاب «اندیشههای فلسفی و کلامی خواجه نصیرالدّین طوسی» و سایر آثار مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب می توانند با شمارۀ 66490612 (داخلی 105 یا 117 آقایان مجید یکتا و رسول اسلامی) یا دورنگار 66957889 واحد توزیع و فروش یا رایانامۀforooshemiras@gmail.com   یا order@mirasmaktoob.ir  تماس برقرار کنند.

 
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612