کد خبر:33866
پ
۵۸۰۳۲۲۸۳۷۱۹۲۷۲۸۴۶۰۵-۲

انتشار مجدد ارجنامۀ دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری

همزمان با سالروز استقلال تاجیکستان و زادروز دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری، ارجنامۀ وی تجدید چاپ شد.

میراث مکتوب- همزمان با سالروز استقلال تاجیکستان و زادروز دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری، ارجنامۀ این دیپلماتِ خوشنام و فرهنگ‌مدار در دو جلد و با افزودن «نمایۀ اشخاص و اماکن و کتاب‌ها و نشریات» تجدید چاپ شد.

جلد اول ارجنامه با عنوان سفیرکبیر دربردارندۀ خاطرات، یادداشت‌ها، دلنوشته‌ها و اشعار قریب شصت تن از فرهیختگان، روزنامه‌نگاران، روشنفکران، نویسندگان و مقامات تاجیکستان است که در ارج‌گذاری و پاسداشت خدمات دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری (اولین سفیر ایران در تاجیکستان) و به همت دو تن از نویسندگان فرهیخته و خوشنام تاجیکستان به نام‌های آقایان فاتح عبدالله و میرزا شکورزاده گردآوری و منتشر شده است. این کتاب با مساعدت آقای رضا نقدی و به کوشش جواد رسولی فارسی‌گردانی شده و در ۳۱۶ صفحه و مزین به دیباچۀ استاد دکتر محمدعلی موحد منتشر شده است.

جلد دوم ارجنامه با عنوان سفیر فرهنگ و دوستی دربردارندۀ خاطرات، یادداشت‌ها، دلنوشته‌ها و  مقالات اهدایی  بیش از نوَد تن از همکاران و دوستان ایرانی و خارجی دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری و اعضای انجمن دوستی ایران و تاجیکستان به ایشان است که در ۸۱۰ صفحه و به کوشش مجید اسدی و جواد رسولی و مزین به دیباچۀ استاد دکتر مهدی محقق منتشر شده است.

ارجنامۀ دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری  به همت انتشارات خردگان در اواخر شهریور ۱۴۰۲ و مجموعاً در ۱۱۲۶ صفحه و دو جلد و با افزودن نمایه (اعلام) تجدید چاپ شد.

بنابر توافق ناشر و پدید آورندگان، نسخۀ الکترونیکی (پی‌دی‌اف) این دو کتاب برای استفادۀ عموم در اختیار پایگاه خبری مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب قرار گرفته است.

برای دریافت فایل جلد اول ارجنامه با عنوان سفیرکبیر اینجا کلیک کنید.

برای دریافت فایل جلد دوم ارجنامه با عنوان سفیر فرهنگ و دوستی اینجا کلیک کنید.

علی اشرف مجتهد شبستری علی اشرف مجتهد شبستری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612