کد خبر:4297
پ
taghizade-m-2

انتشار جلد چهاردهم مقالات تقی‌زاده

جلد چهاردهم مجموعه مقالات تقی‌زاده (زبان و ادبیات فارسی) منتشر شد

میراث مکتوب – سیدحسن تقی‌زاده یکی از مردان موثر در جریان استقرار مشروطیت و از سیاستمداران کشور و همزمان از پژوهندگان برجسته و پیشگامان در پژوهشهای تاریخی به روش علمی و انتقادی بود.

مجلدات مجموعه مقالات تقی‌زاده شامل آثار و مقالات سیدحسن تقی‌زاده است که از مدتها قبل توسط زنده یاد استاد ایرج افشار گردآوری و هم اکنون جلد چهاردهم آن منتشر شده است.

زنده‌یاد افشار بعد از درگذشت تقی‌‌زاده، دست ‌نوشته‌ها، مقالات و یادداشت‌های او در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی و ادبی که در مجلات و مطبوعات منتشر شده بودند و بعضا با مداد روی قسمت‌های نه چندان مرغوب کاغذ و ناخوانا بودند، گردآوری کرد.
پس از درگذشت ایرج افشار تعدادی از این آثار به نام مقالات تقی‌زاده منتشر شد.

مشروطیت، مانی‌شناسی، گاهشماری در ایران قدیم، نوشته‌های سیاسی، نوشته‌های تحقیقی – ترجمه مرتضی ثاقب‌فر، فردوسی و شاهنامه، زندگی طوفانی، نطق‌های مجلس شورا (دوره های ۱ و ۲ و ۵ و ۶)، نطق‌های مجلس شورا (دوره های ۷ و ۸و ۱۵)، نطق‌های مجلس سنا، یادداشتهای گاهشماری، اوراق تازه‌یاب مشروطیت (در دست انتشار) و نامه‌ها و سندها عناوین سیزده جلد مقالات تقی‌زاده است.

عنوان جلد چهاردهم مجموعه مقالات تقی زاده نیز زبان و ادبیات فارسی است.

جلد چهاردهم مقالات تقی زاده (زبان و ادبیات فارسی) زیر نظر استاد ایرج افشار در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه به تازگی از سوی انتشارات توس منتشر شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612