کد خبر:5247
پ
Ashkani

امپراتوری اشکانی و اسناد و منابع آن

کتاب امپراتوری اشکانی و اسناد و منابع آن مجموعه مقالاتی است حاوی جدیدترین پژوهش‌ها درباره این سلسله که در همایشی در شهر اوتین آلمان به سرپرستی یوزف ویزهوفر برگزار شده است

میراث مکتوب – کتاب امپراتوری اشکانی و اسناد و منابع آن مجموعه مقالاتی است حاوی جدیدترین پژوهش‌ها درباره این سلسله که در همایشی در شهر اوتین آلمان به سرپرستی یوزف ویزهوفر برگزار شده است.

اشکانیان در دوره‌ای زیستند که هنوز کاریزمای هخامنشی وجود داشت و در بسیاری از زمینه‌ها به فراموشی سپرده شدند. کتاب حاضر مجموعه مقالاتی است حاوی جدیدترین پژوهش‌ها درباره این سلسله که در همایشی در شهر اوتین آلمان به سرپرستی یوزف ویزهوفر برگزار شده است.

در مقدمه مترجمین آمده است:

کتاب فراروی خواننده به دلیل گردآوری مجموعه آگاهی‌های مربوط به اشکانیان و بازگویی تقریباً همه برداشت‌های دانشوران در خصوص تاریخ و فرهنگ اشکانیان، بر آن است با توجه به نتایج به دست آمده در پژوهش‌های هخامنشیان که موجب دیدگاه‌های نوی و سرنوشت‌سازی برای تاریخ آن دوران شد، با این روش به تاریخ اشکانیان و مسائل آن نیز بپردازد.

هر چند هنوز هم پاره‌ای بر مرده‌ریگ یونانی در آسیای پیشین تأکید می‌کنند و از این رو دستاورد هخامنشیان را دست‌کم یا حتی نادیده می‌گیرند، اما امید می‌رود ادامه بحث به نزدیکی آراء و نظرات دانشوران رشته‌های مختلف بیانجامد و مآلا امکان دستیابی به مسائل ناگشوده تاریخ اشکانیان را فراهم آورد.

فهرست مطالب کتاب به ترتیب زیر است:

اسناد باستان‌شناختی درباره امپراتوری اشکانیان

اسناد (نوشتاری) از ایران و میان رودان

نوشته‌های یونانی و رومی باختر زمین

نوشته‌های ارمنی و چینی

شواهد سکه شناختی اشکانیان و هند و پارتیان

مدارکی راجع به بخش‌های امپراتوری و شهرهای اشکانی

کتاب امپراتوری اشکانی و اسناد و منابع آن یوزف ویزهوفر ترجمه هوشنگ صادقی از سوی نشر فرزان روز در سال ۱۳۹۲ منتشر شده است.

منبع: کتابخانه تخصصی تاریخ ایران و اسلامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612