کد خبر:1922
پ
۴

الافق المبین در بازار کتاب

کتاب الافق المبین مفصل‌ترین نگاشتۀ حکیم استرآباد، امیرمحمد باقر داماد مشهور به میرداماد به تصحیح حامد ناجی اصفهانی، به طور مشترک از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب و دانشگاه آزاد برلین منتشر شد.

میراث مکتوب – کتاب الافق المبین مفصل‌ترین نگاشتۀ حکیم استرآباد، امیرمحمد باقر داماد مشهور به میرداماد به تصحیح حامد ناجی اصفهانی، به طور مشترک از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب و دانشگاه آزاد برلین منتشر شد.
الافق المبین مفصل‌ترین نگاشتۀ حکیم استرآباد، امیر محمد باقر داماد مشهور به میرداماد است. بنابر اجازتی که از میرداماد به تنها داماد و شاگرد او یعنی، امیر سید احمد علوی بر جای مانده،این اثر توسط خود مؤلف تدریس می شده است و شاگردان بسیاری از ایران و شبه قاره به درس او حاضر می شده اند.
این اثر به سودای دو «الصرحه» به رشتۀ تحریر درآمده که تمامی نسخ موجود از آن فقط دربردارندۀ یک «الصرحه» است. «الصرحه الاولی» به مباحث امور عامه می‌پردازد و «الصرحه الثانیه» به سودای مباحث ربوبی بوده است.
کتاب الافق المبین سومین اثر از مجموعه میراث کهن جهان اسلام است که به سرپرستی زابینه اشمیتکه، حسن انصاری، اکبر ایرانی و محمد باهر منتشر شده است.
محمدعلی امیر معزی، رضا پورجوادی، نصرالله پورجوادی، صادق سجادی، دیمتری گوتاس، پیر لوری، ویلفرد مادلونگ گروه مشاوران این اثر در دانشگاه آزاد برلین هستند. گروه مشاوران این اثر در مرکز پژوهشی میراث مکتوب متشکل از حسن طارمی‌راد، نجیب مایل هروی، فتح‌الله مجتبایی و دکتر حسین معصومی همدانی است.
کتاب الافق المبین در شمارگان ۳۰۰ نسخه به بهای ۴۴۰۰۰تومان به چاپ رسیده است.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612