کد خبر:9972
پ
farnod

اطلس تاريخی ايران در دوران ساسانی

کتاب حاضر اطلسی از تاریخ منطقۀ ایران است که از تأسیس پادشاهی ساسانی (حدود 220 م) شروع می شود و با استیلای اعراب مسلمان (حدود 670 م) به پایان می رسد.

میراث مکتوب – کتاب حاضر اطلسی از تاریخ منطقۀ ایران است که از تأسیس پادشاهی ساسانی (حدود 220 م) شروع می شود و با استیلای اعراب مسلمان (حدود 670 م) به پایان می رسد. حکومت ساسانی که در پی حکومت یونانی زبان سلوکی و حکمرانی نامنسجم اشکانی روی کار آمد، دورۀ پیشرفت دوبارۀ تمدن و فرهنگ ایران است. در این دوره مذهب زرتشتی تدوین و تبدیل به مذهب دولتی ساسانی شد. پادشاهی ساسانی طولانی ترین حکومت تاریخ ایران و از تأثیرگذارترین دوره های آن است.

این کتاب اطلس تاریخی است. یعنی وقایع این دوره به شکل مجموعه ای از نقشه های تاریخی ارائه شده اند. هر نقشه با متن نسبتاً کوتاهی همراه است که در آن وقایع تاریخی مهم آن دوره را شرح می دهد.

این کتاب نمایش وقایع و حوادث تاریخی روی نقشه به درک بهتر بعد مکانی این حوادث کمک می کند و تداخل تأثیر متقابلشان را بر یکدیگر نشان می دهد.

رضا فرنود نویسندۀ کتاب متولد 1343 شهر مشهد است. از دانشگاه پاریس دکتری بیوشیمی دریافت کرده است و هم اکنون پژوهشگر دارویی بالینی در رشتۀ قلب و عروق است.

فرنود، رضا، اطلس تاريخی ايران در دوران ساسانی، تهران، نی، 100 صفحه، قطع: خشتی، بها: 240000 ریال، 1395.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612