کد خبر:2944
پ
vagf-m

ادبیات وقف‌‌نامه‌های شیعی از عهد تیموری تا دوره معاصر

کتاب ادبیات وقف‌نامه‌های شیعی از عهد تیموری تا دوره معاصر بر اساس موقوفات اصفهان نوشتۀ سعید حسینی کوپائی، رئیس اسبق اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، از سوی مجمع ذخائر اسلامی منتشر شد.

میراث مکتوب – کتاب ادبیات وقف‌نامه‌های شیعی از عهد تیموری تا دوره معاصر بر اساس موقوفات اصفهان نوشتۀ سعید حسینی کوپائی، رئیس اسبق اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، از سوی مجمع ذخائر اسلامی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب این کتاب شامل نحوه خطبه‌ها، ناظر و متولی وقف‌‌نامه و وقفنامه‌های شیعی از عهد تیموری تا دوره معاصر است و در این کتاب سیر نزولی ادبیات وقف ‌نامه‌ها از عهد صفوی تا دوره معاصر مورد بررسی قرار گرفته است.
یکی از ویژگی‌های این کتاب پرداختن به عبارت‌پردازی است و این اثر نشان می‌دهد عبارت‌‌پردازی‌ها در عهد صفوی بسیار زیبا و مفصل بوده و هر اندازه به دوره معاصر نزدیک می‌شویم این ویژگی کاهش پیدا می کند. رونوشت‌ها، مصارف موقوفات و سیره وقف نیز در این کتاب ذکر شده است.
در این اثر همچنین نمونه‌هایی از اسناد موقوفات اصفهان از دورۀ تیموری تا دورۀ معاصر به چاپ رسیده است.
کتاب ادبیات وقفنامه‌های شیعی از عهد تیموری تا دوره معاصر بر اساس موقوفات اصفهان در ۴۰۰ صفحه به قیمت ۲۱۰۰۰ تومان
به تازگی از سوی مجمع ذخائر اسلامی منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612