کد خبر:17758
پ
D8B4D8A7D987D986D8A7D985D987_8

اجرای تئاتر شاهنامه در جشنوارۀ بورکاس بلغارستان

تئاتر شاهنامه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر بورکاس بلغارستان اجرا شد.

به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان تئاتر شاهنامه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر بورکاس بلغارستان اجرا شد.

 

 

براساس این خبر در حاشیه این برنامه نیز نمایشگاهی از صنایع دستی ایران برای حاضران به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه حدود ۸۰ قطعه از آثار صنایع دستی کشورمان و ترجمه بخش هایی از شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی به زبان بلغاری در معرض دید عموم قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه این برنامه نیز نفر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با ارائه توضیحاتی در خصوص شاهنامه و تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین به سئوالات حاضران پاسخ گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای اولین بار در تاریخ تئاتر بلغارستان به مناسبت گرامیداشت یک هزار و دهمین سالروز تدوین شاهنامه، اثر ارزشمند فردوسی شاعر پرآوازه کشورمان، با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با همکاری یکی از کارگردانان معروف تئاتر این کشور، پروژه تئاتری بر اساس داستان های حماسی این اثر تعریف و تا کنون ۴ اجرای آن در مهمترین سالن تئاتر بلغارستان در کاخ ملی فرهنگ این کشور بر روی صحنه رفته است.

بنابر اعلام نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، بر اساس توافق به عمل آمده با کارگردان این نمایش، قرار است این تئاتر به مدت دو سال در مجموع حدود ۲۰ اجرا، در سالن مذکور داشته باشد.

جشنواره بین المللی تئاتر بورگاس معروف به «اراتا نا ودولیا» جشنواره هنر تئاتر مدرن است که هر ۲ سال یکبار برگزار می شود و امسال یازدهمین دوره این فستیوال بین المللی با پشتیبانی مالی شهرداری بورگاس و وزارت فرهنگ بلغارستان برگزار شد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612