کد خبر:1694
پ
fazael-Copy

اثری جاویدان درباره امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع)

کتاب فضائل أمیرالمؤمنین علی بن ابیطالب از جمله آثار جاودان امام حنبلیان، احمد بن حنبل و از نخستین منابع حدیثی به شمار می رود، و تاکنون بارها هم در ایران و هم در خارج از ایران به چاپ رسیده است.

میراث مکتوب – کتاب فضائل أمیرالمؤمنین علی بن ابی طالب از جمله آثار جاودان امام حنبلیان، احمد بن حنبل و از نخستین منابع حدیثی به شمار می رود، و تاکنون بارها هم در ایران و هم در خارج از ایران به چاپ رسیده است.
تصحیح جدید این اثر به همّت «مؤسّسه محقّق طباطبائی» شانزده سال پس از درگذشت استاد سیدعبدالعزیز طباطبائی، کتابشناس برجستۀ شیعه منتشر شده است.
مرحوم سیدعبدالعزیز طباطبائی در تصحیح این اثر از پنج نسخه خطی بهره گرفته و تعلیقات سودمندی بر آن افزوده است. این اثر با فهرستهای گوناگونی چون: فهرست منابع، فهرست آیات، فهرست احادیث به ترتیب راویان، فهرست الفبایی احادیث، و فهرست نامها، جایها و رویدادها، و فهرست اشعار به پایان می رسد.
فضائل أمیرالمؤمنین علی بن أبی¬طالب علیه السلام، احمد بن حنبل، تحقیق و تعلیقه: سیدعبدالعزیز طباطبائی، قم، دار التفسیر، ۱۴۳۳ هـ ق. / ۱۳۹۰ هـ ش. ۴۸۰ ص.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612