کد خبر:10026
پ
2_5

نگاهی به زندگی صدرالدین عینی

کتاب صدرالدین عینی یک نک نگاری (مونوگرافی) مفصل دربارل صدرالدین عینی که یکی از بزرگترین شاعران، نویسندگان، منتقدان، تاریخ نویسان و زبان شناسان تاجیک است، به شمار می رود.

میراث مکتوب – کتاب صدرالدین عینی یک نک نگاری (مونوگرافی) مفصل دربارل صدرالدین عینی که یکی از بزرگترین شاعران، نویسندگان، منتقدان، تاریخ نویسان و زبان شناسان تاجیک است، به شمار می رود. این کتاب، بدین سبب که زندگی و آثار یکی از ادیبان زبان فارسی را مورد تحقیق و پژوهش قرار می دهد، از نظر تاریخ ادبیات فارسی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این کتاب، یکی از کتابهای مهم در حوزۀ نقد ادبی است؛ زیرا مؤلف آن، تمام آثار عینی را از منظر نقد ادبی بررسی کرده است.

دکتر محمدجان شکوری بخارایی با توجه به مکتبهای گوناگون نقد ادبی، آثار عینی را از منظرهای مختلف از قبیل نقد تاریخی، نقد فلسفی، نقد جامعه شناسانه، نقد روان شناسانه، نقد زبان شناسانه و غیره بررسی کرده است و به ویژه از نظر استاتیکی و زیبایی شناسی، ارزش ادبی آنها را معلوم نموده است.

این اثر در زمرۀ یکی از بهترین تحقیقات علمی و آکادمی به شمار می آید که با توجه به اینکه نویسنده اش دانش آموختۀ مکتبهای علمی – پژوهشی روسی است، در اساس متدولوژی روسی هم نوشته شده و به طور کلی بسیار روشمند تدوین یافته است؛ به گونه ای که از این منظر می تواند الگوی بسیار مناسب و کاربردی ای برای نوشتن رساله های علمی دانشجویان باشد.

محمدجان شكوری‌بخارایی، صدرالدین عینی، به كوشش: مصطفی باباخانی ، تهران، آرون،246 صفحه، قطع: وزیری، بها: 270000 ریال.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612