کد خبر:2208
پ
TIMA-m

نهمین کنفرانس انجمن بین المللی نسخ خطی اسلامی

انجمن بین المللی نسخ خطی اسلامی سازمانی بین المللی و غیر انتفاعی است که نگاهبانی از مجموعه های نسخ خطی اسلامی و حمایت از افرادی که با این نسخ خطی کار می کنند را هدف خود می داند.

میراث مکتوب- انجمن بین المللی نسخ خطی اسلامی سازمانی بین المللی و غیر انتفاعی است که نگاهبانی از مجموعه های نسخ خطی اسلامی و حمایت از افرادی که با این نسخ خطی کار می کنند را هدف خود می داند. این سازمان نهمین کنفرانس خود را در تابستان سال آینده در روزهای ۲ -۴ سپتامبر۲۰۱۳/ ۱۲-۱۴ شهریور ۱۳۹۲در کالج مگدالین Magdalene College دانشگاه کمبریج و مانند سال های پیش، با همکاری بنیاد تزارس اسلامیکوس Thesaurus Islamicus Foundation و مرکز مطالعات اسلامی خاورمیانه ای دانشگاه کمبریج برگزار خواهد کرد. انجمن بین المللی نسخ خطی اسلامی مایل به دریافت چکیده مقاله هایی است که مشتمل بر پژوهش های مرتبط با نسخ خطی اسلامی، خاصه نسخه شناسی، مراقبت و مدیریت مجموعه های آنها است و اولویت را به چکیده مقالاتی می دهد که با موضوع کنفرانس “نسخه های خطی متعلق به دوره سلطنت ممالیک و معاصر آن.” ارتباط مستقیم داشته باشد . برگزارکنندگان این کنفرانس امیدوارند مقاله هایی را دریافت دارند که از نگارش نسخه های خطی در قرن های هفتم تا دهم هجری/سیزدهم تا شانردهم میلادی سخن گویند — از کتاب هایی که با حمایت مالی پادشاهان نوشته می شدند مانند مخطوطات قرآنی تقریبا نفیس و پرخرج مملوک و ایلخانی گرفته تا نسخه های خطی ساده تر و کم هزینه تری که به اندازه گروه اول برای افزایش آگاهی ما از نسخه شناسی و خط شناسی متون کهن اسلامی ضروریند. پژوهشگران باید در مقاله های خود به محورهای چهارگانه فعالیت انجمن بین المللی نسخ خطی اسلامی توجه داشته باشند. این محورها عبارتند از: فهرست نگاری، حفاظت، دیجیتالی کردن، و پژوهش و انتشار. انجمن بین المللی نسخ خطی اسلامی موضوعاتی را که به صورت مستقیم در محدوده این محورهای چهارگانه قرار نگیرند اما با پژوهش در نسخ خطی اسلامی یا مراقبت و مدیریت مجموعه های نسخ خطی اسلامی پیوند داشته باشند نیز مورد بررسی قرار می دهد.
زمان ارسال چکیده مقالات روز دوشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲ برابر با ۱ آبان ۱۳۹۱ است و چکیده باید حداکثر در۲۵۰ کلمه به همراه شرح حالی به همین اندازه به آدرس پستی، فاکس یا ایمیل زیر ارسال شود. زبان کنفرانس انگلیسی و عربی ست. در زمان برگزاری کنفرانس برای ارائه هر مقاله پذیرفته شده ۳۰ دقیقه و برای پرسش و پاسخ ده دقیقه وقت اختصاص می یابد.
The Islamic Manuscript Association Ltd
c/o 33 Trumpington Street
Cambridge CB2 1QY
United Kingdom
Fax: +44 1223 302 218
Email: admin@islamicmanuscript.org

کمیته گزینش مقالات تا نیمه نوامبر/۲۵ آبان ماه امسال تصمیم خود را به اطلاع متقاضیان خواهد رساند.
نام و آدرس و شماره تلفن های مدیر اجرایی کنفرانس به قرار زیر است:
Dr Alex Mallett
Executive Director
The Islamic Manuscript Association
c/o The Lotus Gallery
۳۳ Trumpington Street
Cambridge CB2 1QY
Tel.: +44 (0)1223 303 177
Mobile: +44 (0)7850 669921
Fax: +44 (0)1223 302 218
Email: alex.mallett@islamicmanuscript.org
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارسال چکیده مقالات به وب سایت این انجمن (www.islamicmanuscript.org ) مراجعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612