کد خبر:5313
پ
naghd

نقد و بررسی تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران در عصر آل‌ بویه

نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران در عصر آل‌ بویه» با حضور سیدصادق سجادی، علی بهرامیان و صادق حجتی ۲۷ خرداد در شهر کتاب برگزار می‌شود

میراث مکتوب – نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران در عصر آل‌ بویه» با حضور سیدصادق سجادی، علی بهرامیان و صادق حجتی ۲۷ خرداد در شهر کتاب برگزار می‌شود.

آل بویه در اوج تمدن پر نقش و نگار اسلامی بر بغداد استیلا یافتند و با اقداماتی که تساهل فرهنگی ویژگی اصلی آن بود، در شمار یکی از حامیان پر ارج این تمدن قرار گرفته و بر شکوه و مجد آن افزودند.

برآمدن آل بویه به عنوان حکومتی شیعی نیز تاثیر چشم‌گیری در بسط مباحث فقه سیاسی در اندیشه‌ی شیعی و طریقه‌ی تعامل این مذهب با مقوله‌ی حاکمیت و مباحث مرتبط با آن چون مشروعیت، حدود اختیارات، شرایط حاکم و … داشت. درباره‌ی دوره‌ی آل‌بویه منابع فارسی بسیار محدود است. به تازگی کتاب «تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران در عصر آل بویه» به قلم صادق حجتی و به همت نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی این کتاب اختصاص دارد که با حضور سیدصادق سجادی، علی بهرامیان و صادق حجتی در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612