کد خبر:3979
پ
makhzanalasrsr

شرح دشواری‌های مخزن‌الاسرار

گزیده‌ مخزن ‌الاسرار با مقدمه و تصحیح تقی پورنامداریان و مصطفی موسوی با ویراست جدید راهی بازار نشر شد

میراث مکتوب – گزیده‌ مخزن ‌الاسرار با مقدمه و تصحیح تقی پورنامداریان و مصطفی موسوی با ویراست جدید راهی بازار نشر شد.
چاپ اول این کتاب را انتشارات علمی و فرهنگی منتشر کرده است و این چاپ ویراسته‌ دومی است که از اغلاط چاپی چاپ اول پیراسته و مبهمات آن روشن شده و حذف و اضافات و تجدید نظرهایی در آن صورت گرفته است.
تقی پورنامداریان در نوشته‌ای که تحت عنوان «درباره‌ این گزیده» آمده نوشته است: «متن شعرهای این گزیده برگرفته از مخزن‌الاسراری است که بنده با همکارم آقای دکتر موسوی بر اساس نسخه‌های معتبر تصحیح کرده‌ایم و اکنون در کار شرح و توضیح دشواری‌های آنیم. بنابراین ابیاتی که در این گزیده آمده است با متن نسخه‌های چاپی موجود اختلاف‌های قابل ملاحظه‌ای دارد.»
این کتاب شامل سه بخش است: «نظامی و شعر او»، «متن و شرح تفصیلی ابیات» (بیت‌های ۱ تا ۴۵۳) و «متن‌های گزیده با شرح اجمالی» (بیت‌های ۴۵۴ تا ۸۷۶) که در آن فقط به شرح پاره‌ای از ابیات اشاره‌ی مختصر شده است.
شرح چنان‌که خوانندگان ملاحظه می‌کنند با توضیح مفردات آغاز می‌شود و به معنی ابیات – اگر لازم باشد – ختم می‌شود. ترجمه‌ آیات قرآن از کتاب کشف‌الاسرار میبدی است که گاهی برای تسهیل در خواندن و فهمیدن اندکی تغییر در آن صورت گرفته است.
در انتهای کتاب، فهرست احادیث و اقوال بزرگان، فهرست عبارات عربی، فهرست آیات قرآن و کلمات و اصطلاحات شرح شده گنجانده شده است.
گزیده مخزن ‌الاسرار نظامی گنجوی با مقدمه تصحیح و تعلیقات به کوشش تقی پورنامداریان و مصطفی موسوی از سوی انتشارات نامک به بهای ۱۱۵۰۰۰ ریال به تازگی منتشر شده است.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612