کد خبر:8531
پ
Hermenotic-Shomiz_1_0

هرمنوتیک صوفیانه در یزد رونمایی می شود

کتاب هرمنوتیک صوفیانه روز پنج شنبه 30 اردیبهشت سال جاری در یزد رونمایی می شود.

میراث مکتوب – کتاب هرمنوتیک صوفیانه روز پنج شنبه 30 اردیبهشت سال جاری در یزد رونمایی می شود.

این مراسم با حضور دکتر نصرالله پورجوادی، دکتر اصغر دادبه، دکتر سید علی موسوی گرمارودی و جواد قاسمی (مترجم کتاب هرمنوتیک صوفیانه) و اکبر ایرانی، مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار خواهد شد.

در این مراسم همچنین از نیم قرن تلاشهای ارزشمند علمی و فرهنگی استاد عبدالعظیم پویا در شناسایی و معرفی و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان تجلیل می گردد.

این مراسم روز پنج شنبه 30 اردیبهشت از ساعت 18 با همکاری بنیاد میبد در باغ دولت آباد یزد برگزار می شود.

دربارۀ کتاب هرمنوتیک صوفیانه

این کتاب اثر آنابل کیلر تحلیل و بررسی یکی از شیوا‌ترین تفسیرهای عرفانی به زبان فارسی، تفسیر کشف‌الاسرار و عدةالابرار رشیدالدین میبدی، مفسر قرن ششم هجری است و به ‌طور عمده جنبة هرمنوتیکی یا روش خاص تفسیری – تأویلی و صوفیانۀ قرآن را از دیدگاه رشیدالدین میبدی مورد بررسی قرار می‌دهد.

هدف نویسنده پرداختن به دو جنبۀ هرمنوتیک و آموزه‌های قرآنی و تأثیر متقابل این دو در نوشتن تفسیری عرفانی بر قرآن است و به پیوند میان آیات قرآنی، تجربۀ عرفانی و زبان تفسیر توجه خاصی دارد. وی در این اثر در کنار قرآن و بهره‌گیری از سخنان صوفیان، به احادیث نیز استناد می‌جوید و می‌کوشد نشان دهد که چگونه میبدی از اسرار باطنی قرآن پرده برداشته و حقایق عرفانی آن را کشف کرده است.  

دربارۀ این کتاب بیشتر بدانید./ اینجا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612