کد خبر:15342
پ
Untitled33_33281_0

آغاز نشست‌های همایش «خمسه‌نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر»

سلسله سخنرانی‌های پژوهشی همایشِ «خمسه‌نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر»، در وبگاه فرهنگستان هنر آغاز شد.

میراث مکتوب- سلسله سخنرانی‌های پژوهشی همایشِ «خمسه‌نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر»، در وبگاه فرهنگستان هنر آغاز شد.

همایش «خمسه‌نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» با هدف پژوهش و بازجست دقیق و عمیق قابلیت‌های هنری خمسة نظامی و نقش تأثیرگذار و جریان‌ساز آن در حوزه‌های گوناگون هنری و ادبی، از سال گذشته با انتشار فراخوان آغاز به کار کرد که بالغ بر صد مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد. از آن میان 25 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شده است.

شورای علمی این همایش تصمیم گرفت، برخی از مقالات ارائه شده را برای استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران بر روی وبگاه این فرهنگستان هنر بارگذاری نماید.

لازم به یادآوری است؛ آیین رونمایی از کتاب خمسه نظامی معروف به خمسه شاه‌طهماسبی، شنبه 31 خرداد 1399، در تالار ایرانِ این فرهنگستان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان به‌صورت برخط برگزار شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده برنامه ارائه سخنرانی‌های این همایش ملی را اینجـا مشاهده کنند و هر کدام از سخنرانی‌ها در روزهای یادشده در وبگاه فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته می‌شود.

برای مشاهده فایل تصویری سخنرانی، معاون پژوهشی فرهنگستان هنر اینجـا کلیک کنید.

برای مشاهده فایل تصویری سخنرانی، دبیر علمی همایش اینجـا کلیک کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612