کد خبر:14494
پ
im2ages

درگذشت دکتر تاجماه آصفی شیرازی

پیام تسلیت مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب به مناسبت درگذشت خانم دکتر تاجماه آصفی شیرازی همسر استاداحمدمهدوی دامغانی

میراث مکتوب- مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب در پیامی درگذشت سرکارخانم دکتر تاجماه آصفی شیرازی ، همسر استاد احمد مهدوی دامغانی را تسلیت گفت. خانم دکتر آصفی امروز دوشنبه 16 تیر 1399 دار فانی را وداع گفتند.

پیام تسلیت دکتر اکبر ایرانی:

درگذشت سرکارخانم تاجماه آصفی شیرازی همسر استاداحمدمهدوی دامغانی موجب تأثر و تألم بسیار گردید.

بدین‌وسیله ارتحال این بانوی فرهیخته را به حضرت استاد احمد مهدوی دامغانی -حفظه الله – و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده، رحمت و رضوان الهی را برای آن مرحومه مغفورۀ تازه‌درگذشته از خدای سبحان مسئلت دارد.

دکتر آصفی متولد ۱۳۱۵خورشیدی بودند. وی در سال 1369 موفق به اخذ مدرک دکتری زبان و ادب فارسی شدند و پس از ازدواج با استاد مهدوی دامغانی به همراه ایشان راهی امریکا شده و در دانشگاه پنسیلوانیا به تدریس زبان فارسی مشغول شدند. استاد مهدوی نیز از آن زمان در دانشگاه هاروارد به تدریس زبان عربی و علوم بلاغی و کلام شیعه اشتغال دارند. سرکار خانم آصفی همسری فداکار و همکاری دلسوز و ویراستاری دقیق و دستیاری کوشا برای استاد مهدوی بودند. دو کتاب “الهیات شعرفارسی از رودکی تا عطار” و “تأویل در شعر ناصرخسرو” از منشورات مرکز نشر دانشگاهی حاصل کوشش‌های علمی آن بانوی فرزانه می باشد.

برای استادمهدوی دامغانی از درگاه خداوند صبر و شکیبایی و عمری بلند توأم با تندرستی و عافیت آرزو می کنیم.

 

اکبر ایرانی

مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612