کد خبر:28165
پ
M141201NezamiGanjavi-2

مقالات دانشنامۀ زبان و ادب فارسی با موضوع «نظامی گنجوی»

کتاب «نظامی گنجوی» به‌کوشش آمنه بیدگلی، دربرگیرندۀ بخشی از مقالات مرتبط با نظامی‌شناسی و نظامی‌پژوهی دانشنامۀ زبان و ادب فارسی است.

میراث مکتوب- بی‌شک نظامی یکی از ستارگان بی‌بدیل آسمان ادب فارسی است. او خود را «دهقان فصیح پارسی‌زاد» می‌نامد و ایران را دل زمین می‌داند که با زبان شیرین و روان و طبع لطیف و نازک‌اندیش خود منظومه‌های درخشانی را برای فارسی‌زبانان و تمام ساکنان کرۀ خاکی به‌یادگار گذاشته است. آثار نظامی نه‌تنها با اقبال فارسی‌زبانان روبه‌رو شده است، بلکه به شکل‌های مختلف مورد توجه دوستداران شعر و ادب در جهان قرار گرفته است و متأثر از آثار او به شکل‌های مختلف، آثار متعدّد و متنوعی در عرصه‌های گوناگون خلق شده است.

تاکنون مقالات و کتاب‌های متعدّدی دربارۀ نظامی به زبان فارسی و دیگر زبان‌ها نوشته شده است و کتاب «نظامی گنجوی» دربرگیرندۀ بخشی از مقالات مرتبط با نظامی‌شناسی و نظامی‌پژوهی دانشنامۀ زبان و ادب فارسی است که در فرهنگستان زبان و ادب فارسی و به‌سرپرستی زنده‌یاد استاد اسماعیل سعادت و در دوازده جلد منتشر شده است و اکنون  به‌مناسبت یادروز نظامی گنجوی منتشر شده است.

در این کتاب مقالاتی دربارۀ زندگی و آثار نظامی به‌قلم جلال خالقی مطلق، منصور رستگار فسایی، میرجلال‌الدین کزازی، حجت‌الله اصیل، پائولا اورساتی، اکبر نحوی، مجدالدین کیوانی و مریم مجیدی منتشر شده است.

کتاب نظامی گنجوی (برگزیدۀ مقالات دانشنامۀ زبان و ادب فارسی) به‌سرپرستی اسماعیل سعادت و به‌کوشش آمنه بیدگلی در انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در ۲۵۸ صفحه  و به‌بهای ۱۲۰هزار تومان منتشر شده است.

برای تهیۀ این کتاب و دیگر آثار ادارۀ نشر فرهنگستان با کتاب‌فروشی فرهنگستان (۰۲۱۸۸۶۴۲۴۹۷) یا آقای عفیفی (۰۹۱۲۶۹۴۷۱۴۴) تماس بگیرید.

 

نظامی گنجوی

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612