کد خبر:2511
پ
Zamimeh-27-m

گزارش گونه‌ای از کیفیت احیاء آثار عبدالقادر مراغی

ضمیمه شماره ۲۷ دوفصلنامه آینه میراث با عنوان « گزارش گونه ای از کیفیت احیاء آثار عبدالقادر مراغی» پژوهش و نگارش سیدعبدالرضا موسوی طبری منتشر شد.

میراث مکتوب- ضمیمه شماره ۲۷ دوفصلنامه آینه میراث با عنوان « گزارش گونه ای از کیفیت احیاء آثار عبدالقادر مراغی» پژوهش و نگارش سیدعبدالرضا موسوی طبری منتشر شد.
در مقدمه این ضمیمه به قلم موسوی طبری آمده است که این مقاله یادداشتهای پراکنده ای است که از سر تعجیل به امر دوست و برادر ارجمندم مدیر محترم مرکز موسیقی حوزه هنری، جناب رضا مهدوی صورت تحریر یافته است. وی در این نوشته سعی کرده است تا همه آثار انتشار یافته مراغی را که به اهتمام استاد فقید سید محمدتقی بینش رحمه الله تصحیح و تدوین شده، هرچند مختصر و ابتر، تا حدودی از حیث کیفیت احیای اثر و روش تحقیق و تصحیح بررسی کرده و برای خواننده علاقه مند گزارش کند.
همچنین در ادامه بررسی کار مرحوم بینش، به تصحیح مجدد جامع الالحان نیز مکرر تفأل زده تا با نقد این اثر، وضوح بیشتری به شأن و رتبه علمی ایشان بخشیده باشد.

فهرست مقالات این شماره از ضمیمه آینه میراث به شرح زیر است:

فهرست
مقدمه
مقاصدالالحان
جامع الالحان
شرح ادوار
جامع الالحان (خاتمه)
جامع الالحان (چاپ فرهنگستان هنر)
جامع الالحان، به تصحیح علی اشرف صادقی
فهلویات
کتابنامه

برای فایل پی دی اف این شمارۀ ضمیمۀ آینه میراث می توانید روی دریافت فایل کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612