کد خبر:27710
پ
IMG_20230222_132756-2

کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» بررسی می‌شود

نشست بررسی کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» اثر نصرالله امامی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز به کوشش سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی «سمت» و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارشنبه دهم اسفندماه ۱۴۰۱ در محل این سازمان برگزار می شود. در این […]

نشست بررسی کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» اثر نصرالله امامی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز به کوشش سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی «سمت» و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارشنبه دهم اسفندماه ۱۴۰۱ در محل این سازمان برگزار می شود.

در این رویداد فرهنگی و ادبی که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، داود مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان سمت، نصرالله امامی، مؤلف کتاب، و محمد رضا موحدی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم، سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» از دو بخش کلی تشکیل شده است؛ نویسنده بخش نخست را به زندگی، زمانه و شعر نظامی اختصاص داده که این بخش خود شامل سیزده فصل است. این فصول دربردارنده زندگی و زمانه نظامی، جایگاه نظامی در شعر پارسی، خلاقیت و آفرینش‌های شعری و هنری، دانش و حکمت نظامی، آرمان‌شهر در منظومه ذهن نظامی، نظامی و شاعران دیگر، میراث شعری نظامی، نظامی و ادبیات داستانی منظوم پارسی، مخزن الاسرار، خسرو وشیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه است. بخش دوم اثر نیز شامل گزیده‌ای از پنج گنج به همراه توضیحات است.

سازمان «سمت» در بزرگراه ‌جلال آل‌احمد، غرب پل یادگار‌امام(ره)‌ واقع است.

این برنامه از جمله رویدادهای مرتبط با هفته بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی قرن ششم هجری است که در اسفندماه جاری به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

نظامی گنجه‌ای و پنج گنج

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612