کد خبر:4393
پ
mosoua-m

کتاب موسوعه مؤلفی الامامیه ج ۱۴ و ۱۵

کتاب موسوعه مؤلفی الامامیه(ج ۱۴ و ۱۵) از سوی انتشارات مجمع الفکر الاسلامی منتشر شده است

میراث مکتوب – کتاب موسوعه مؤلفی الامامیه(ج ۱۴ و ۱۵) از سوی انتشارات مجمع الفکر الاسلامی منتشر شده است.

جلد ۱۴ کتاب موسوعه مؤلفی الامامیه از خلیل آریافر تا رستم نوچه فلاح را در بر می‌گیرد و جلد ۱۵ حاوی نام‌های رسول تا رومینا یمینی می‌شود.

موسوعه مؤلفی الامامیه یکی از معدود موسوعه‌هایی است که در داخل ایران دارد به سرانجام مشخصی می‌رسد. هر چند کند، ولی امید به اتمام آن هست.

به تازگی دو جلد ۱۴ و ۱۵ آن منتشر شده است. جلد ۱۴ از خلیل آریافر تا رستم نوچه فلاح را در بر می‌گیرد و جلد ۱۵ حاوی نام‌های رسول تا رومینا یمینی می‌شود. مزیت این موسوعه در آن است که همه مؤلفین شیعه‌مذهب را در بر می‌گیرد و عالم بودن یا نبودن، دانشگاهی و غیردانشگاهی برای آن فرقی ندارد. به طور مثال در صفحات ۲۹۹ تا ۳۱۱ جلد چهارم، ابتدا شرح حال مختصر و سپس کل آثار ذبیح‌الله منصوری معرفی شده است: «ذبیح الله بن انتخاب الدوله منصوری حکیم الهی الرشتی». و باز مزیت دیگر این موسوعه آن است که از یک اثر، چاپ‌های مختلف یا نسخه‌های آن را آدرس می‌دهد. شاید بتوان ادعا کرد بهترین جمع‌آوری از آثار منصوری در این موسوعه انجام شده که ۲۰۱ اثر وی را گردآوری و معرفی کرده است.

در جلد پانزدهم (ص ۳۷ ـ ۴۳) هم یک شرح حال دارد با عنوان «رسول بن عباس جعفریان» (۱۳۸۴ ق ـ ) که شرح حال مختصری از استاد جعفریان است با معرفی ۸۴ اثر ایشان است. در همین جلد (ص ۱۵۹ ـ ۱۶۵) شرح حال مختصر و معرفی مفصل آثار آیت‌الله استادی ذیل رضا بن خداداد استادی مقدم الطهرانی آمده است. در این شرح حال، ۹۷ اثر آیت‌الله استادی با ذکر چاپ‌های متعدد بیان شده است.

منبع: کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612