کد خبر:20923
پ
89.tarjomefarhatolghora-2

چاپ دوم کتاب ترجمۀ فرحةالغری منتشر شد

چاپ دوم کتاب ترجمۀ فرحة الغری از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، چاپ دوم کتاب ترجمۀ فرحة الغری منتشر شد.

کتاب ترجمۀ فرحةالغری کتابی است در تعيين جايگاه مـدفن شريف اميرمؤمنـان(ع) و ذكـر پارهای از كـرامـات اين آرامگاه که توسط علّامه محمّدباقر مجلسی در اواخر قرن یازدهم و یا اوایل قرن دوازدهم به رشته تألیف درآمده است.

پیش از این در سال 1379 چاپ اول کتاب ترجمۀ فرحةالغری با پژوهش جويا جهانبخش و از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده بود، و حال در سال 1397 این کتاب با همان مشخصات قبل و در 229 صفحه و در قطع وزیری بازنشر شده است.

در توضیح کتاب ترجمۀ فرحةالغری گفته شده است که این کتاب اثرى است بى­مانند در تعيين جايگاه مدفن شريف علىّ بن أبى طالب (ع) و همراه با اشاره به پاره‌اى از كرامات اين آرامگاه مطهّر و نيز تبيين­گر چرائى خاكسپارى پنهانى امام علی (ع) و این ترجمه به عنوان يكى از نگارشهاى تاريخى ـ حديثى اماميّه و نمونه‌اى از فارسى­نويسىِ مجلسى دوم، حائز اهمیت است.

همچنین کتاب ترجمۀ فرحةالغری مشهورترین و معتبرترین در نوع خود به شمار می‌رود و در زمان خود برای پاسخ گویی به تردیدها و شبهه‌‎هائی که ممکن بوده، در این باب به اذهان خطور کند، به قلم آمده تا فصل الخطابی بر هر بحث و اختلاف نظر باشد.

علاقه مندان به تاریخ برای تهیۀ کتاب «ترجمۀ فرحة الغری» و سایر آثار مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب می توانند با شمارۀ 66490612 (داخلی 105 یا 117 آقایان مجید یکتا و رسول اسلامی) یا دورنگار 66957889 واحد توزیع و فروش یا رایانامۀforooshemiras@gmail.com   یا order@mirasmaktoob.ir  تماس برقرار کنند.

 


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612