کد خبر:17555
پ
21-11-2-105512untitled-3

پرسش از سوبژکتیویتۀ سینوی

نشست «پرسش از سوبژکتیویته سینوی» از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ بوعلی سینا، با سخنرانی مسعود امید برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- سی‌‌وچهارمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ بوعلی سینا، با عنوان «پرسش از سوبژکتیویته سینوی» به سخنرانی دکتر مسعود امید (استاد فلسفه دانشگاه تبریز) اختصاص دارد که روز چهارشنبه نوزدهم آبان‌ماه 1400، ساعت 11، به صورت مجازی پخش خواهد‌شد.

سوبژکتیویته به طور کلی نظریه یا توصیفی درباب سوژه است، اما به دلیل وجود نظریات و توصیفات متعدد و متنوع درباب سوژه می‌توان از سوبژکتیویته‌ها سخن‌ گفت. این درس‌گفتار در پی طرح یک مسئله بنیادین دربارۀ فلسفه ابن سینا و تدارک پاسخی برای آن است. نتیجه رویکرد معرفت‌شناختی به روایات نفس سینوی و ملاحظه آنها در ذیل سوبژکتیویته، به تولید چیزی باعنوان سوبژکتیویته ویژه سینوی می‌انجامد.

علاقه‌مندان می‌توانند درس‌گفتار «پرسش از سوبژکتیویته سینوی» را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612