کد خبر:11924
پ
فاقد تصویر شاخص

همایش میراث علمی و فرهنگی خاندان حمّویی یزدی

همایش میراث علمی و فرهنگی خاندان حمّویی یزدی برگزار می شود

میراث مکتوب- همایش میراث علمی و فرهنگی خاندان حمّویی یزدی با رونمایی از چاپ حروفی کتاب المشیخة و دو کتاب دیگر در یزد برگزار می شود.

میراث مکتوب- به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، همایش میراث علمی و فرهنگی خاندان حمّویی یزدی با رونمایی از چاپ حروفی کتاب المشیخة و دو کتاب دیگر به همت این مؤسسه و همکاری دانشگاه یزد و بنیاد ریحانة‌الرسول در تاریخ 5 و6 دی ماه  1397 برگزار خواهد شد.

محورهای اصلی این همایش به شرح زیر است:

                1- میراث تاریخی و جغرافیایی خاندان حمّویی یزدی

                2- میراث رجالی در المشیخة

                3- میراث علمی و پزشکی حمّوئیان و خاندان­های علمی یزد

                4- میراث عرفانی ایران در المشیخة

                5- میراث شیعی و فرهنگی حمّوئیان یزد

 

شایان ذکر است موضوع سخنرانی‌های این همایش در چند پنل به صورت تخصصی انتخاب و از استادان و پژوهشگران این حوزه درخواست مقاله و سخنرانی شده است؛ همچنین از متخصصان و پژوهشگران دیگری که صرفاً دربارۀ محورهای اصلی همایش، مقاله یا پژوهش مستقل آماده­ای دارند دعوت می شود چکیدۀ مقاله یا پژوهش خود را تا تاریخ 10 شهریور 1397 به نشانی  Hammouye@Mirasmaktoob.irارسال نمایند.

المشیخة (کنز‌السالکین) مجموعه اجازات و يادداشت‌ها، و دستخط و یادگارنوشته‌هاى دانشمندان و رجال قرن نهم و دهم و نيمۀ اوّل قرن يازدهم است که براى پنج نسل پياپى از خاندان حمّوئيان يزد نوشته شده و حدوداً نمونۀ خط 100 نفر از دانشمندان و مشاهير ايران قرنهاى نهم و دهم و يازدهم را دربر دارد و از نفيس‌ترين نسخ خطى ايران به شمار است. گرد آمدن اين مجموعه از 845 تا 1022 هجرى و روى هم 129 سال به درازا کشيده است و بهحق مى‌توان آن را گواه 129 سال علم و فرهنگ ايران زمين دانست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612