کد خبر:12480
پ
rasddf

همایش«سفرنامه‌های فارسی در هندوستان» برگزار می شود

همایش ملی «سفرنامه‌های فارسی در هندوستان» اسفند امسال برگزار می شود.

میراث مکتوب – پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی قرار است در اسفندماه امسال همایش ملی «سفرنامه‌های فارسی در هندوستان(صفویه تا قاجاریه) را برگزار کند.

این همایش که با همکاری بنیاد سعدی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز تحقیقات فارسی در دهلی نو و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد، قرار است مؤلفه‌های فرهنگی و تاریخی سفرنامه‌های فارسی در هندوستان را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین مبانی فرهنگی و عناصر موجود در سفرنامه‌های فارسی در هندوستان، تحلیل محتوای نسخه‌های کتابت شده سفرنامه‌های فارسی در هندوستان، نگارگری هنری در نسخه‌های سفرنامه‌های فارسی در هندوستان و جایگاه واقع گرایی و تخیل در سفرنامه‌های فارسی از دیگر محورهای همایش ملی سفرنامه‌های فارسی در هندوستان خواهد بود.

مهلت ارسال آثار به همایش مذکور تا 27 بهمن اعلام شده و مراسم همایش نیز 12 اسفندماه امسال از ساعت 9 تا 17 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

علی دهگایی، رایزن فرهنگی ایران در هندوستان در گفگتو با ایرنا در ارتباط با اهمیت این نوع از سفرنامه‌ها معتقد است که از زمان تیموریان و مغولان آثار ارزشمند و متعددی از سفرنامه‌های فارسی در هندوستان نگاشته شده که امروزه در قالب نسخه های خطی فارسی نگهداری می شوند و این سفرنامه‌ها روابط و مناسبات فرهنگی را در اختیار علاقه‌مندان و محققان قرار می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612