کد خبر:4056
پ
to mara basi_FINAL

نیایش‌های عارفانه از تذکره الاولیای عطار در یک کتاب

بی‌گمان نیایش‌های عارفانهٔ تذکره الاولیاء می‌تواند جام جان هر طالب حقیقت‌جویی را از بادهٔ مهر و معرفت مالامال سازند و لحظاتی شیرین و شورانگیز را برای او فراهم آورند تا گرد و غبار زندگی روزمره را از جان خود فرو شوید و در جهان رازآلود و اثیری نیایش پروازهایی معنوی و به یاد ماندنی را تجربه کند

میراث مکتوب – بی‌گمان نیایش‌های عارفانهٔ تذکره الاولیاء می‌تواند جام جان هر طالب حقیقت‌جویی را از بادهٔ مهر و معرفت مالامال سازند و لحظاتی شیرین و شورانگیز را برای او فراهم آورند تا گرد و غبار زندگی روزمره را از جان خود فرو شوید و در جهان رازآلود و اثیری نیایش پروازهایی معنوی و به یاد ماندنی را تجربه کند.

نیایش یکی از عمیق‌ترین و اصیل‌ترین نیازهای آدمی، در همۀ زمان ها و مکان ها بوده است و در زمانۀ ما، به خاطر ویژگی های خاص دوران جدید، نیاز انسان ها به دعا بسیار شده است. انسان جدید که بر اثر مصرف گرایی، رفاه زدگی، کمیت گرایی، عقل گرایی افراطی، ماده پرستی و ماشین زدگی، به شدت خسته و فرسوده شده و حس تنهایی، واماندگی و اضطراب سراپای او را فراگرفته است، بیش از هر انسان دیگری به معنا و آرامشی که دعا به او تقدیم می کند، نیاز دارد.

کتاب تو مرا بسی شامل همۀ نیایش‌های موجود در کتاب تذکره الاولیاء، از شاهکارهای بی بدیل ایران زمین است. زبان شکرین و شیوا، خلوص عارفانه، شور عاشقانه و نیز محتوای ژرف و شگرف از ویژگی های نیایش های این مجموعه اند.

در این کتاب کلیۀ نیایش های موجود از تذکره الاولیای عطار شرح داده شده است. این اثر شامل مقدمه، متن نیایش های تذکره الاولیا، واژه نامه، نمایه نام ها، نمایه بن مایه ها است.

گردآورنده در پیشگفتار کتاب گزارشی از شیوۀ کار خود به دست داده است. «جایگاه دعا در تصویرهای گوناگون از خدا» عنوان فصل اول این کتاب است. نویسنده در این گفتار به این موضوع توجه کرده است که چه تصویرهایی از خدا در جامعۀ ما وجود دارد و هرکدام از این تصویرها چه مدل هایی از رابطۀ انسان و خدا را پدید می آورند و درون هرکدام از این مدل ها دعا چه جایگاهی را دارد.

کتاب تو مرا بسی (نیایش‌های عارفانه از تذکره الاولیای عطار) نوشته ایرج شهبازی در ۲۳۲ صفحه به بهای ۱۱۰۰۰۰ ریال از سوی نشر دوستان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612