کد خبر:31955
پ
۷۵۶۴۳

نگاهی به وضعیت زنان در دوره مغول و ایلخانان

نشست «نگاهی به وضعیت زنان در دوره مغول و ایلخانان» با سخنرانی سمیرا بهزادی در باشگاه اندیشه برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- نشست «نگاهی به وضعیت زنان در دوره مغول و ایلخانان» یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. در این نشست سمیرا بهزادی، پژوهشگر تاریخ سخنرانی می‌کند.

وضع و موقعیت زن نزد مغولان به مراتب آزادانه‌تر از نزد اعراب بوده است. زنان مغول و همسران بزرگان مغول خصوصاً زنان اصلی فرمانروا، برای خویش خیمه اختصاصی داشتند و می‌توانستند در درون آن آزادانه زندگی کنند.

زنان مغول نه تنها وقتی که رسماً نایب‌السلطنه یا فرمانروا (ساتی بیک) بودند، بلکه حتی در مواقع دیگر نیز در امور دولت دخالت می‌کردند و به تناسب شخصیتشان در این راه نفوذ می‌یافتند. مغولان ظاهراً این نوع دخالت را صحیح می‌دانستند. زنان خانواده خان نه تنها سفرای خارجی را به حضور می‌پذیرفتند بلکه در مراسم گوناگون، از جمله تشریفات انتخاب خان مغول شرکت می‌کردند، اما این طور به نظر می‌رسد که آنان در مجامع عمومی اجازه سخن گفتن و دادن دستور و پند و نصیحت را نداشتند.

علاقه‌مندان به این نشست ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ به نشانی خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه نایبی، پلاک ۲۳، باشگاه اندیشه مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612