کد خبر:2241
پ
ketab-mah65-m

نقد و بررسی صد میدان خواجه عبدالله انصاری

نقد و بررسی کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری از انتشارات اساطیر موضوع مطلبی است که در کتاب ماه ادبیات، شهریور ۱۳۹۱، شماره ۶۵ ( پیاپی ۱۷۹) به چاپ رسیده است.

میراث مکتوب- نقد و بررسی کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری از انتشارات اساطیر موضوع مطلبی است که در کتاب ماه ادبیات، شهریور ۱۳۹۱، شماره ۶۵ ( پیاپی ۱۷۹) به چاپ رسیده است.
این مقاله توسط مهدی علیایی مقدم دانشجوی دوره دکتری زبان و ادبیات دانشگاه تهران در مورد کتاب صد میدان خواجه عبدالله انصاری چاپِ انتشارات اساطیر نوشته شده است. مقاله علیایی مقدم با این جملات آغاز می شود: « در کتاب فروشی وقتی دست می برید و کتاب صد میدان چاپ انتشارات اساطیر را از توی قفسه برمی دارید، اوّلین چیزی که نظرتان را جلب می کند حجم کتاب است. اگر رساله صد میدان را در مجموعه رسائل فارسی خواجه عبدالله انصاری خوانده باشید، می دانید که این رساله در آن چاپ ۷۹ صفحه بیشتر ندارد؛ امّا حجم آن در چاپ انتشارات اساطیر، و نیز سابقه درخشان این انتشارات در افست کتاب های کم یاب وامی داردتان تا چندان به عنوان فروتنانه «به اهتمام عبدالکریم جربزه دار» در پایین جلد توجّه نکنید، و فی المجلس کتاب را باز کنید و در دم هم سرخورده شوید که کتاب حروف چینی جدید است»…
همانطور که ذکر شد، مقاله مورد نظر در کتاب ماه ادبیات ، پیاپی ۱۷۹ به چاپ رسیده است، البته فایل کامل مقاله نیز برای علاقمندان اینجا گذاشته شده است. برای ذخیره و مطالعه آن اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612