کد خبر:5399
پ
dostane-m1

نشست‌های دوستانه میراث مکتوب به بیست رسید

بیستمین نشست از سلسله نشست‌های دوستانۀ مرکز پژوهشی میراث مکتوب که از 29 آبان ماه سال 1391 آغاز شده است، ظهر امروز 28 خرداد برگزار شد

ميراث مكتوب – بیستمین نشست از سلسله نشست های دوستانۀ مرکز پژوهشی میراث مکتوب که از 29 آبان ماه سال 1391 آغاز شده است، ظهر امروز 28 خرداد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز پژوهشی میراث مکتوب، دکتر اکبر ایرانی در ابتدا هدف از برگزاری این نشست‌ها را جلب مشارکت های مردمی در انتشار کتاب دانست و گفت: یکی از دوستان پیشنهادی داده است که صندوقی برای حمایت از آثار و مشارکت های مردمی ایجاد و کتاب به جای اسم یک نفر به نام چند نفر منتشر شود.

وی در ادامه به ضرورت فهرست نویسی نسخه های خطی در کتابخانه های دنیا اشاره کرد و گفت: نسخه های خطی ارزشمندی در کتابخانه های جهان وجود دارد که ما می توانیم آنها را به صورت عکسی چاپ کنیم که برای انجام این کار نیازمند حمایت هستیم.

مدیرعامل مرکز پژوهشی در ادامه به انتشار شماره 2 ویژه نامۀ کتابسازی اشاره کرد و افزود: اتفاق تلخی که در این روزها شاهد آن هستیم موضوع تلخ کتابسازی و مقاله سازی است و میراث مکتوب انتشار ویژه نامۀ دوم و سوم کتابسازی را در دستور کار دارد.

در ادامۀ این مراسم دکتر نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک با بیان اینکه نشست های دوستانۀ میراث مکتوب در میان اهل علم جای خود را باز کرده است، گفت: این مراسم ها که باید از آنها با نام «آبگوشتیه» یاد کنیم مورد توجه بسیاری از اهالی فرهنگ قرار گرفته به ویژه که بسیاری از حاضران آن مصححان و نسخه شناسان جوان هستند و زنده یاد استاد ایرج افشار نیز از پیشرفت جوانان حمایت های بسیاری می کردند.

دکتر مهدی محقق، دکتر علی رواقی، دکتر علی‌اشرف صادقی، دکتر علی بلوک‌باشی، محمدحسین اسلام پناه، دکتر مصطفی ذاکری، دکتر محمود جعفری دهقی، محمدحسین ساکت، دکتر منصور صفت گل، جمشید کیانفر، دکتر غلامرضا جمشیدنژاد اول، حسن انوشه، قاسم صافی، مجید غلامی جلیسه و … از دیگر مهمانان بیستمین نشست دوستانۀ مرکز پژوهشی میراث مکتوب بودند.

مشروح گزارش این نشست به زودی بر روی وب سایت مرکز پژوهشی میراث مکتوب قرار خواهد گرفت.

گزارش تصویری مرتبط
…………………………………………………

بیستمین دیدار دوستانه استادان و پژوهشگران/1

بیستمین دیدار دوستانه استادان و پژوهشگران/2

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612