کد خبر:4927
پ
eblida

نشست اقماری با موضوع کپی رایت برگزار خواهد شد

کمیته کپی رایت و سایر مسائل حقوقی ایفلا با محوریت موضوعی «کپی رایت و مسائلی فراتر از آن: کتابخانه ها در فضای عمومی» نشستی اقماری برگزار می‌کند

میراث مکتوب – و سایر مسائل حقوقی ایفلا (CLM) به همراه دفتر اروپایی اطلاعات کتابخانه و اسناد انجمن ها ( EBLIDA) با محوریت موضوعی «کپی رایت و مسائلی فراتر از آن: کتابخانه ها در فضای عمومی» نشستی اقماری برگزار می کند.

در حال حاضر کتابخانه ها با قوانین و سیاست های کپی رایت درگیر و در حال بحث کردن برای حرکت از قوانین عمومی به قوانین خصوصی قرارداد و عواقب ناشی از موافقت نامه های تجاری هستند.

نشست اقماری «کپی رایت و مسائلی فراتر از آن: کتابخانه ها در فضای عمومی» بر درک بهتر از تاثیر تغییرات در حوزه کپی رایت در جامعه و روند دسترسی به دانش متمرکز خواهد بود.

مباحث مطروحه در این نشست شامل موضوعات ذیل است:

• -روند اطلاعات: قوانین کپی رایت در اقتصاد اطلاعات جهانی؛
• -کتابخانه ها، کپی رایت، و صدور مجوز؛
• -تحولات منطقه ای و بین المللی در حوزه کپی رایت: موافقت نامه های تجاری؛
• -قرارداد ها و مسائلی فراتر از آن.

این کنفرانس در ساختمان کتابخانه دانشگاه استراسبورگ، در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آگوست ۲۰۱۴ برابر با ۲۲ و ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام به آدرس http://www.eblida.org/copyright-and-beyond مراجعه نمایند.

منبع: لیزنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612