کد خبر:12478
پ
57809534

نسخه هزار ساله «طب‌المنصوری» رازی در تهران

قدیمی‌ترین نسخه «طب‌المنصوری» رازی در موزۀ ملی تاریخ علوم پزشکی تهران نگهداری می‌شود.

میراث مکتوب – یک کارشناس موزۀ ملی تاریخ علوم پزشکی تهران از نگهداری قدیمی‌ترین نسخه «طب‌المنصوری» رازی در این موزه خبر داده است.

فاطمه احمدی، کارشناس موزۀ ملی تاریخ علوم پزشکی تهران که روز گذشته با خبرگزاری ایسنا گفتگو می‌کرد، با اشاره به نگهداری نسخۀ «طب‌المنصوری» رازی در موزۀ ملی تاریخ علوم پزشکی، این نسخۀ قدیمی را یکی از مهمترین آثار موجود در این موزه دانست.

به گفتۀ احمدی، در بخش “اسناد” موزۀ ملی تاریخ علوم پزشکی تعداد زیادی از اسناد قاجاری، ۴۵ نسخه خطی و ۱۵ نسخه چاپ سنگی موجود است و در بین نسخ خطی، کتاب “طب‌المنصوری” رازی از اهمیت بیشتری برخوردار است.   

فاطمه احمدی در توضیحات بیشتر پیرامون نسخۀ طب‌المنصوری موجود در موزه اظهار داشت: نسخه طب‌المنصوری موجود در موزه، مربوط به ۱۰۰۰ سال پیش (۲۰۰ سال بعد از رازی) بوده و از آنجا که این کتاب بارها بازنویسی شده، این نسخه قدیمی‌ترین نسخه آن در جهان به شمار می‌آید.

لازم به ذکر است موزۀ ملی تاریخ علوم پزشکی ایران که در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد، در پردیس شمالی دانشگاه تهران واقع در خيابان كارگر شمالي، خيابان شانزدهم (فرشي مقدم) قرار دارد.  

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612