کد خبر:3754
پ
atlasshie-m

نسخه عربی «اطلس شیعه» منتشر شد

اطلس شیعه نوشته حجت‌‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان به زبان عربی ترجمه و منتشر شد

میراث مکتوب – اطلس شیعه نوشته حجت‌‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان به زبان عربی ترجمه و منتشر شد.
نصیر کعبی یکی از استادان دانشگاه کوفه به همراه سیف علی پژهشگر عراقی مقیم ایران، کار ترجمه اطلس شیعه را به زبان عربی بر عهده داشته‌اند.
اطلس شیعه اثری تألیفی – پژوهشی است که با ارائه تصویری جغرافیایی – تاریخی، آغاز تا امروز شیعه در طول تاریخ اسلام را مرور کرده است. این کتاب از تعریف و تاریخ شیعه در قرن اول، آغاز شده و پس از آن دوره به دوره همراه با تقسیم بندی حوزه های جغرافیایی جهان اسلام، تاریخ شیعه را مورد بحث قرار داده است.
در این کتاب، تشیع به معنای وسیع آن مورد توجه بوده و اخبار اسماعیلیه، زیدیه و علویان نیز درج شده است. فصل‌های اول و دوم اطلس شیعه به تعریف شیعه، فرقه‌های آن، زندگی امامان معصوم و همچنین ارایه نقشه درباره هر زندگی هر امام اختصاص دارند.
تبیین تشیع در شهرها و معرفی دولت های شیعه در ایران از حکومت آل‌بویه، اسماعیلیه، ایلخانان، سربداران، مرعشیان، صفویان، قاجار تا انقلاب اسلامی، محتوای فصل‌های سوم و چهارم این کتاب را شکل داده‌اند.
فصل های پنجم تا دوازدهم اطلس شیعه با محوریت معرفی سیر تطور تشیع در کشورهای تشیع در عراق، جزیره العرب، شامات، آفریقا، شبه قاره و افغانستان، قفقاز و ترکیه، اروپا و آمریکا تدوین شده اند.
نسخه عربی اطلس شیعه به همت موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی و با همکاری مرکز آکادمی للابحاث، نشر مورخ و انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

منبع: انتشارات بین المللی الهدی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612