کد خبر:29515
پ
moeen

نسخه الکترونیکی کتاب زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر محمد معین

نسخه الکترونیکی کتاب «زندگی‌‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر محمد معین» که پیشتر از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ رسیده بود، در دسترس قرار گرفت.

میراث مکتوب- بی‌گمان دکتر محمد معین در کنار علامه دهخدا چهره برجسته و ماندگار عرصه لغت‌‌نامه‌نویسی و عاملی برای پایداری و پویایی زبان و ادب فارسی بود.

اونه تنها چهره‌ای شناخته شده در ایران که شخصیتی مشهور و مقبول و محل توجه در عرصه جهانی به حساب می‌آمد، تا آنجا که به دعوت دانشگاه های معتبر و ایراد سخنرانی‌های پژوهشی، نقشی ویژه در معرفی ادبیات ایران به جهانیان ایفا نمود.

یادگار سترگ و جاودان ایشان، فرهنگ فارسی معین بیش از پنج دهه است که به عنوان اثری جامع و کامل محل مراجعه استادان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به واژگان فارسی است.

تألیف کتاب‌هایی چون «حافظ شیرین سخن»، «ستاره ناهید یا داستان خرداد و امرداد»، «یوشت فریان و مرزبان‌نامه»، «یادنامه پورداوود»، «قاعده‌های جمع در زبان فارسی»، «شاهان کیانی و هخامنشی در آثار الباقیه»، «مزدیسنا و تأثیر آن در ادبیات فارسی»، «مفرد و جمع»، تصحیح «چهار مقاله نظامی عروضی سمرقندی»، «جامع‌ الحکمتین ناصرخسرو»، «شرح قصیده ابوالهیثم» بخشی از میراث مکتوب باقی مانده از این فخر فرهنگی و ادبی ایران است.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت این ادبی مرد فرزانه و نامدار ایرانی را در سال ۱۳۸۷ برگزار نموده و کتاب زندگی‌‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی  ایشان را به چاپ رساند.

به یقین سیره علمی و عملی دکتر محمدمعین همواره چونان مشعلی فروزان، روشنگرِ مسیر دانش‌پژوهان عرصه تاریخ و ادبیات فارسی خواهد بود.

یادشان گرامی باد!

متن زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر محمد معین

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612