کد خبر:2646
پ
bbannaer

نرم‌افزار «کتابخانه جامع میراث مکتوب» تولید می‌شود

میراث مکتوب – نرم‌افزار «کتابخانۀ جامع میراث مکتوب» در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و مرکز پژوهشی میراث مکتوب در حال تولید است.

میراث مکتوب – نرم‌افزار «کتابخانۀ جامع میراث مکتوب» در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و مرکز پژوهشی میراث مکتوب در حال تولید است.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، در این نرم افزار کلیۀ کتاب‌ها و نشریات میراث مکتوب در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
بر اساس این تفاهم نامه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی آماده سازی، تبدیل فرمت فایل ها در قالب صفحات گرافیکی مناسب همراه با لغت نامه و امکانات پژوهشی موجود در این نرم افزار را انجام می دهد. این نرم افزار با ارائۀ آثار مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، تحت عنوان نرم افزار کتابخانۀ جامع میراث مکتوب به صورت سفارشی تولید می شود.
بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف شامل زبان و ادبیات فارسی، علوم و معارف اسلامی، علوم و فنون، تاریخ و جغرافیا، میراث ماوراء النهر ، میراث شبه قاره ، متن شناسی، فهرست نسخه های خطی، نسخه برگردان ، نسخه پژوهی، رسائل، جشن نامه ها، ارج نامه ها، همایش ها و نکوداشت ها با قابلیت جست و جو، همراه با تصویری از نسخۀ خطی هر کتاب در این نرم افزار خواهد آمد.
قرار است از این نرم افزار تا کمتر از شش ماه دیگر رونمایی شود. لوح فشردۀ کتابخانه جامع میراث مکتوب در بهایی مناسب به بازار عرضه خواهد شد.
علاقه‌مندان به داشتن نسخۀ کاغذی کتابها نیز می‌توانند با سفارش، آن را تهیه نمایند. میراث مکتوب با همکاری و همراهی مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور، با این طرح، راه را برای محققان آثار میراثی که با دسترسی آسان و سریع به منابع قادرند تحقیقات بیشتر و دقیقتری انجام دهند، هموار کرده و در نظر دارد متعاقباً کتابخانۀ اینترنتی آثار میراث مکتوب را راه اندازی کند.
در کنار این کتابخانه، نرم‌افزار کامل نشریات آینه میراث، گزارش میراث و میراث علمی اسلام و ایران و ویژه‌نامه‌ها و ضمائم هم راه‌اندازی خواهد شد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612