کد خبر:11312
پ
imani_0

میراث مکتوب را دریابیم

گزاف نیست اگر بگوییم مرکز پژوهشی میراث مکتوب، تالی بنیاد فرهنگ ایران و نقش آن در احیا و انتشار آثار و مآثر اسلامی و ایرانی، بسیار شایان توجّه و سزای تحسین است.

میراث مکتوب – گزاف نیست اگر بگوییم مرکز پژوهشی میراث مکتوب، تالی بنیاد فرهنگ ایران و نقش آن در احیا و انتشار آثار و مآثر اسلامی و ایرانی، بسیار شایان توجّه و سزای تحسین است.

کار این مرکز، با نشر منابع اصیل و مصادر جلیل تراثی، درواقع، بازنمایی آفاق تمدّنی مسلمانان است، کاری که با هویّت علمی و فرهنگی ما در پیوند است و متأسفانه در این زمانه عسرت و حسرت، کمتر بدان می‌پردازند.

مرکز پژوهشی میراث مکتوب، به اعتبار آثاری که منتشر کرده، کارنامه‌ای درخشان در فعالیت‌های تراثی رقم زده است و آثار و نشریاتی که منتشر می‌کند، مورد استقبال مشتاقان میراث مکتوب قرار می‌گیرد.

شنیده‌ها حاکی است که این مرکز، با مشکلات مالی درگیر است و بیم آن می‌رود که گام‌هایش در سنگلاخ مشکلات متوقّف شود و از پویایی و فعالیت بازماند. هرگز چنین مباد.

هیچ وجدان آگاه و منصف، نمی‌پذیرد که این مرکز با چنین کارنامه‌ای درخشان، در محاق تعطیلی افتد و چشم مشتاقان را از مطالعه و تماشای آثار شکیل و جلیل خود، بی‌بهره گذارد.

امید می‌رود دولتمردان، چندی از فعالیت‌های سیاسی خود فارغ شوند و به سیاست‌های فرهنگی بپردازند و مراکز فعّالی چون میراث مکتوب را دریابند.

حمایت از مرکز پژوهشی میراث مکتوب، درواقع، حمایت از میراث مکتوب ایرانی و اسلامی است و در هر حال، باید متوجّه این مراکز باشیم.

بهروز ایمانی

منبع: کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612