کد خبر:9858
پ
ELMHOROF

مهندسی علم حروف (علوم غریبه)

در این مجموعه درابتدا سعی شده است که علم حروف بررسی شود.

میراث مکتوب – در این مجموعه درابتدا سعی شده است که علم حروف  بررسی شود.

مؤلفان پس از جستجو و تحقیق میدانی در کتابهای فارسی و عربی و اردو ، بهترین ومناسبترین تقسیم بندی را درکتابهای اردو یافته اند که علم حروف را دردو شاخۀ جداگانه بررسی کرده اند ازاین رو این را اصل گرفته و علم حروف در  دو شاخۀ مجزا بررسی می شود که عبارتند از :

1) شاخه اخباری ( سوال و جواب )

2) شاخه آثاری ( تأثیرات )

 این تقسیم بندی، این امکان را فراهم می کند تا بررسی کامل و جداگانه از هر شاخه ارائه شود چرا که سلیقه ها هم درعلم حروف، متفاوت است و هر فردی شاخه ای از این علم را می پسندد . درابتدا ، مجموعه علم حروف به بررسی شاخه اخباری و سپس در ادامه ، به بررسی شاخۀ آثاری می‌پردازد ولی سعی دارد تا اسلوب بررسی هر دسته تقریباً یکسان و مناسب باشد و از آنجا که  بسیاری از بسترهای لازم برای شاخه آثاری در شاخه اخباری بررسی می شوند مناسب بود که ابتدا شاخه اخباری، بررسی گردد .

 از این رو ، در این کتاب برای اولین بار سادگی، وضوح و پرهیز از ابهام ، با نگاهی دانشگاهی و علمی همراه ایجاد چارچوب مناسب و امروزی ( که این امربا سیری مناسب درکل مجموعه  28 جلدی شکل خواهد گرفت )، مطالب بیان می شود. به گفتۀ مؤلفان پیچیدگی و سنگینی مطالب و همچنین ایجاد چارچوب مناسب، سبب شده است تا مطالب آرام آرام و با سیری تدریجی بیان شود چرا که اگربه یکباره چارچوب مورد نظر بیان شود ، ممکن است در فهم آن مشکلاتی برای خواننده به وجود آید اما وقتی همراه سیر حرکت کتاب ، مطالب دنبال شوند، این چارچوب خود به خود شکل می گیرد.

نگارندگان کتاب از تجربیات خود در ریاضیات، فیزیک ، منطق، برنامه‌نویسی و دیگرعلوم  بهره گرفته اند تا مطلب کاملاً علمی و آکادمیک ، وبا اسلوب دانشگاهی بیان شود و این کتاب نتایج تحقیقات این دو می باشد که به علاقه مندان، تقدیم می شود و با توجه به مطالب بالا ، عنوان «مهندسی علم حروف» را برای این مجموعه 28 جلدی انتخاب کرده اند.

صفی زاده، فاروق، نمازی کوچک، مهدی، مهندسی علم حروف، تهران، پازینه، 516 صفحه، قطع: وزیری، بها: 275000 ریال، 1395.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612