کد خبر:2518
پ
Aydenloo-1-1

ملاحظاتی درباره کتابشناسیِ فردوسی و شاهنامه

در اوایل دهۀ چهل شمسی که اولیای انجمن آثار ملّی درصدد تجدید بنای آرامگاه فردوسی بودند، بر آن شدند به این مناسبت کتابهایی نیز دربارۀ فردوسی و حماسۀ ملّی ایران منتشر کنند و از همین روی از شادروان استاد ایرج افشار هم خواستند که فهرستی از مجموعۀ آثارِ چاپ شدۀ مربوط را گردآوری کند.

میراث مکتوب- در اوایل دهۀ چهل شمسی که اولیای انجمن آثار ملّی درصدد تجدید بنای آرامگاه فردوسی بودند، بر آن شدند به این مناسبت کتابهایی نیز دربارۀ فردوسی و حماسۀ ملّی ایران منتشر کنند و از همین روی از شادروان استاد ایرج افشار هم خواستند که فهرستی از مجموعۀ آثارِ چاپ شدۀ مربوط را گردآوری کند. با توجّه به سوابق، تجربیّات، اِشراف و روابط علمیِ استاد افشار از یک سو و دشواری و بزرگی این کار از سوی دیگر، بی هیچ تردیدی انتخاب انجمن آثار بهترین گزینش بود و نتیجۀ این پیشنهاد و همکاری در مرداد ماه ۱۳۴۷ با نام کتابشناسی فردوسی چاپ شد و توجّه و تحسینِ صاحبنظران را برانگیخت.
کتابشناسی فردوسی و شاهنامه (از آغاز نوشته‌های پژوهشی تا سال ۱۳۸۵)، گردآوری ایرج افشار، چاپ چهارم (چاپ اول ناشر)، تهران: مرکز پژوهشی میراث مکتوب، ۱۳۹۰٫ ۵۶۴ ص: ۱۴۰۰۰ تومان.

مقالۀ «ملاحظاتی دربارۀ کتابشناسیِ فردوسی و شاهنامه » نوشتۀ دکتر سجاد آیدنلو و از مجموعه مقالات گزارش میراث – ویژه نقد متون است که به زودی فایل نهایی آن بر روی سایت میراث مکتوب قرار میگیرد.

برای بهره گیری از مقاله کامل روی «دریافت فایل» کلیک کنید.


دریافت فایل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612