کد خبر:5181
پ
royashenasi-m

مقدمه‌ای بر رؤیاشناسی تاریخی؛ مطالعه موردی: تصحیح انتقادی رساله منامیه

کتاب مقدمه‌ای بر رؤیاشناسی تاریخی؛ مطالعه موردی: تصحیح انتقادی رساله منامیه به تصحیح و تحقیق داریوش رحمانیان و زهرا حاتمی توسط پژوهشکده تاریخ اسلام منتشر شد

میراث مکتوب – کتاب مقدمه‌ای بر رؤیاشناسی تاریخی؛ مطالعه موردی: تصحیح انتقادی رساله منامیه به تصحیح و تحقیق داریوش رحمانیان و زهرا حاتمی توسط پژوهشکده تاریخ اسلام منتشر شد.

مقدمه‌ای بر رؤیاشناسی تاریخی؛ مطالعه موردی: تصحیح انتقادی رساله منامیه به تصحیح و تحقیق داریوش رحمانیان و زهرا حاتمی، آخرین اثر ارائه شده پژوهشکده در نمایشگاه بیست و هفتم کتاب تهران است. پشت جلد این کتاب، درباره آن چنین نوشته است: «کتاب حاضر پژوهشی است در زمینه « رویا شناسی تاریخی». تعبیری که برای نخستین بار در این کتاب به کار رفته و ناظر بر دو معنی است: رؤیا شناسی تاریخی با محوریت رؤیا و تاریخ رؤیا شناختی با محوریت تاریخ.

رساله منامیه ابوالقاسم راز شیرازی و شرح آن به قلم جلال‌الدین محمد مجد الاشراف که به عنوان مطالعه موردی در پژوهش حاضر برگزیده شده‌اند در زمره اسناد مهم و درجه اولی هستند که به روشنی از بعضی کارکردهای سیاسی و فرهنگی خواب و خوابگزاری در عصر قاجار پرده بر می دارند.

رساله منامیه خوابی است که شیخ زین‌العابدین مجتهد مازندرانی درباره ناصرالدین شاه قاجار دیده است که به پیروزی وی بر دشمنی از اهل سنت – شیخ عبیدالله کرد- تعبیر شده است.»

مقدمه ای بر رؤیاشناسی تاریخی؛ مطالعه موردی: تصحیح انتقادی رساله منامیه در ۱۶۶ صفحه و با قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر شده است.

منبع: انجمن ایرانی تاریخ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612