کد خبر:3272
پ
mahdavidamghani-m-2

مقدمه‌ای در باب اخبار النحویین قاضی سیرافی

«مقدمه‌ای در باب اخبارالنحویین قاضی سیرافی» عنوان مقاله ای از دکتر احمد مهدوی دامغانی است که در تازه ترین شماره گزارش میراث ۵۲ – ۵۳ به چاپ رسیده است.

میراث مکتوب – «مقدمه‌ای در باب اخبار النحویین قاضی سیرافی» عنوان مقاله‌ای از دکتر احمد مهدوی دامغانی است که در تازه‌ترین شماره گزارش میراث ۵۲ – ۵۳ به چاپ رسیده است.
در بخشی از مقدمه این مقاله آمده است: بعون لله تعالی اینک، اگر نه قدیم‌ترین، که یکی از قدیم‌ترین کتاب‌هایی که در تراجم احوال اُدبا و نُحاه است یعنی أخبار النحویین البصریین تألیف ادیب و فقیه و متکلّم و نحوی بسیار دانشمند و نامدار ایرانی، ابوسعید حسن بن عبدا‌لله بن مرزبان سیرافی، معروف به قاضی سیرافی متوفّی در دوم رجب سال ۳۶۸ هـ در بغداد، به صورتی ‌که ملاحظه می‌فرمایید به نظرتان می‌رسد و خداوند إن‌شاءلله به این جوان شریف و ادیب و محقّق نجیب، آقای دکتر اکبر ایرانی – دامت توفیقاتُه و زیدت سعادتُه – که به چاپ این کتاب در سلسله منشورات مرکز پژوهشی میراث مکتوب همّت گماشته است جزای خیر مرحمت فرماید.

برای مطالعه متن کامل این مقاله بر روی فایل پایین کلیک کنید.

اخبار مرتبط
************************************************

استاد گرانقدر! وقت است که باز آیی

…………………………………………………

نظر کاربر: گل دره
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ – ۲۰:۲۹
دیر زیاد آن بزرگوار خداوند.. اذا ترحلت عن قوم و قد قدروا/ان لا تفارقهم فالفارقون هم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612