کد خبر:2452
پ
jahan-ketab280-m

معرفی تازه‌های کتاب در «جهان کتاب»

ماهنامه خبری، آموزشی و اطلاع‌رسانی «جهان کتاب» به معرفی تازه‌های کتاب و انتشار مقاله‌های نویسندگان و پژوهشگران درباره کتاب‌های چاپ شده، می‌پردازد.

میراث مکتوب- ماهنامه خبری، آموزشی و اطلاع‌رسانی «جهان کتاب» به معرفی تازه‌های کتاب و انتشار مقاله‌های نویسندگان و پژوهشگران درباره کتاب‌های چاپ شده، می‌پردازد.

در فهرست مطالب این شماره از نشریه عنوان‌های «هانس هاینریش شِدِر» از خسرو ناقد، «درخت ارغوان» اثر پرویز دوائی، «فرود آمد از پای سرو سهی» یادنامه منوچهر مرتضوی نوشته سجاد آیدنلو و «سِحر سَحری و حمکت مولوی» به‌قلم محمدرضا راشدمحصل به تحلیل کتاب «جهان‌بینی و حکمت مولانا» پرداخته است.
«روایت زندگی نیما» به‌قلم فرخ امیرفریار و «ای لحظه‌های بدین‌سان شگفت، از کجایید؟» به‌کوشش عبدالرحمن مجاهدنقی به نقد کتاب «حیرانی‌ها» اثر منصور اوجی می‌پردازد. «درجست‌وجوی لایه‌های پنهان» نوشته معصومه علی‌اکبری، «از مبانی نظری تا گام‌های عملی نقد کتاب» نوشته محسن اسلامی، «زیبایی، حقیقت است…» از مهدی فیروزیان، «جنگ‌های صلیبی، اراده معطوف به قدرت و ثروت!؟» از زهره روحی و «بدیلی برای اقتصاد رسمی» از خسرو صادقی بروجنی، هر یک به نقد و بررسی کتاب‌هایی در زمینه‌های گوناگون پرداخته‌اند.
«بعد از فاجعه» نقدی بر کتاب «بعد از انقلاب» به‌شمار می‌رود. «آتاتورک بی‌افسون و فسانه» نیز تحلیلی بر کتاب «آتاتورک» درباره زندگینامه این شخصیت تاریخی کشور ترکیه است.
مقاله «رستاخیز بی‌سرانجام» از کاوه بیات نقدی بر کتاب «رستاخیز پنهان (بازگشت نسبت آیین‌های بابی و بهائی با جریان روشنفکری ایران)» نوشته تورج امینی به‌شمار می‌رود که در سوئد منتشر شده است.
«حقوق فناوری اطلاعات: حقوق و جامعه» از جاوید سرایی به بررسی کتابی انگلیسی با همین نام می‌پردازد. «خیابان دو طرفه سیاست» نوشته مجید رهبانی از سلسله گفت‌وگوهای «در کتابخانه‌های دیجیتال» با احمد میرفندرسکی درباره «طرح تاریخ شفاهی ایران» انجام شده است.
بخش «هزار و یک داستان» نیز به‌کوشش زری نعیمی به معرفی و بررسی کوتاه کتاب‌های داستانی است که به تازگی به بازار کتاب آمده‌اند. همچنین «معرفی کتاب» نیز به معرفی مختصری از کتاب‌های منتشر شده می‌پردازد.
«پرویز همایون‌پور درگذشت»، یادداشتی بر کارهای همایون‌پور، مترجم آثار میلان کوندرا در ایران است. پس از آن نیز یادداشت «به یاد ایرج بهرامی» نوشته جلیل آهنگرنژاد، از پژوهشگر درگذشته‌ای که شاهنامه را به کردی ترجمه کرد، یاد می‌کند. «تازه‌های بازار کتاب»، «کافه کله‌قند» و «درگذشتگان» بخش‌های دیگر این ماهنامه به‌شمار می‌روند.
بخش ویژه ماهنامه «جهان کتاب»، به ادبیات کودک و نوجوان اختصاص یافته است. «رسانه‌ای برای حفظ میراث ادبی»، «دو سال در آوردگاه نشر نوجوان» از شهرام اقبال‌زاده، «نگاهی به کتاب‌های نوجوان نشر قطره» به‌کوشش شیدا کاشی، «جنگیدن با دست‌های سرد» از زهرا عزیزمحمدی و «مهمانیِ یک سفر عجیب» از یاسمن رضائیان نیز در بخش پایانی به معرفی این دو کتاب حوزه کودک و نوجوان می‌پردازد.
شماره ۲۸۰ تا ۲۸۲ ماهنامه خبری، آموزشی و اطلاع‌رسانی «جهان کتاب» در ۸۰ صفحه و بهای پنج‌هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی ـ هنری جهان کتاب منتشر شده تا در اختیار علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612