کد خبر:3434
پ
samname

معرفی نسخه‌های سام‌نامه موجود در کتابخانه‌های جهان

سام‌نامه حماسه‌ای عاشقانه است که از آن به عنوان آخرین حماسۀ ملی فارسی یاد می‌شود

میراث مکتوب – سام‌نامه حماسه‌ای عاشقانه است که از آن به عنوان آخرین حماسۀ ملی فارسی یاد می‌شود. این اثر از دو جهت مورد توجه قرار گرفته و همین توجه باعث شده است که محققان و صاحب نظران بسیاری در بارۀ آن بحث کنند: یکی به سبب حماسی بودن آن و دیگری به خاطر آمیختگی با همای و همایون خواجوی کرمانی که همین باعث شد به اشتباه آن را به خواجوی کرمانی نسبت دهند. از سام‌نامه – تا جایی که فهرستها نشان می‌دهند – ۲۱ نسخه در کتابخانه‌های معتبر دنیا نگهداری می‌شود. در این مقاله نسخه‌هایی که نویسنده دسترسی داشته است به طور کامل معرفی شده‌اند؛ در مورد بقیه نیز به شرح فهرستها اکتفا شده است. گروه اخیر نیز به خاطر انتقادها و اظهارنظر‌هایی که فهرست‌نویسان در فهرستها آورده‌اند، قابل‌توجه‌اند.

ادامه مقاله «معرفی نسخه‌های سام‌نامه موجود در کتابخانه‌های جهان» نوشته وحید رویانی را که در شماره ۵۱ دوفصلنامه علمی – پژوهشی آینه میراث به چاپ رسیده است در فایل پایین مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612