کد خبر:2073
پ
shahna-m

مرجعی مفید و کتابی خواندنی در شاهنامه پژوهی

کامران فرهادی در شماره ۴۹ دوماهنامه تخصصی گزارش میراث نقدی بر کتاب فردوسی و شاهنامه سرایی: گزیده ای از مقالات دانشنامۀ
زبان و ادب فارسی) به سرپرستی اسماعیل سعادت، نوشتۀ جلال خالقی مطلق و دیگران، نوشته است.
زبان و ادبیات فارسی

میراث مکتوب – کامران فرهادی در شماره ۴۹ دوماهنامه تخصصی گزارش میراث نقدی بر کتاب فردوسی و شاهنامه سرایی: گزیده ای از مقالات دانشنامۀ زبان و ادب فارسی) به سرپرستی اسماعیل سعادت، نوشتۀ جلال خالقی مطلق و دیگران، نوشته است.
فرهادی در بخشی از این مقاله می نویسد: به مناسبت «همایش هزارۀ شاهنامه» که اواخر اردیبهشت ۱۳۹۰ به همّت فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بنیاد ایرا نشناسی برگزار شد برگزیده ای از مدخلهای دانشنامۀ زبان و ادب فارسی دربارۀ فردوسی، شاهنامه و ادبیات حماسی ایران نیز در یک مجلّد منتشر شد.
فردوسی و شاهنامه سرایی شامل بیش از یکصد مقالۀ دانشنامۀ زبان و ادب فارسی است؛ مرجعی که این سالها زیر نظر استاد اسماعیل سعادت تدوین می شود و تا کنون سه جلد از شش جلد آن (تا اواخر حرف «س ») منتشر شده است. بیشتر مقالات کتاب نیز از مدخلهای جلدهای چهارم تا ششم دانشنامه است؛ بخصوص دو مدخل مفصّل «فردوسی» و «شاهنامۀ فردوسی» که مجموعاً بیش از ۱۵۰صفحه از کتاب را دربر دارد و خود در حکم کتاب کوچکی است در شناخت فردوسی و اثر بزرگ او.
متن کامل مقاله کامران فرهادی را در فایل زیر مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612